სადამრიგებლო პროგრამა



სსიპ  აკაკი კივილაძის
სახელობის თბილისის
მე-8  საჯარო სკოლის

 III  კლასის დამრიგებლის: ლალი პაპოშვილის
                                              
                   სამუშაო გეგმა
                                         
                               


N
განსახორციელებელი აქტივობები
        მიზანი
შესრულების       დრო
                   შენიშვნა
1.
საორგანიზაციო საკითხები:
სახელმძღვანელოების გაცემა;
ბ) მოსწავლეთა მონაცემთა ბაზის დაზუსტება
პირადი საქმეების მოწესრიგება;
სასკოლო ჟურნალის მოწესრიგება.

სასწავლო პროცესისათვის მზადება.



სექტემბერი

2
მშობელთა  კრებებზე განსახილველი საკითხები:

ა)  მშობელთათვის ახალი ესგ გათვალისწინებული საკითხების,  სიახლეების გაცნობა.
ბ) მიმდინარე, შემაჯამებელი, სემესტრული შეფასებების გაცნობა.
გ) საკლასო ნამუშევრების ჩვენება.
პრევენციული საუბრები მოსწავლეთა დისციპლინურ გადაცდომაზე.

მშობელთა ჩართვა სასკოლო ცხოვრებაში მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების ამაღლების მიზნით.




თვეში ერთხელ

3
აკადემიურად ჩამორჩენილი მოსწავლეების დახმარება.
აკადემიური მოსწრების ამაღლება.
 საჭიროებისამებრ

4
სხვა საგნის პედაგოგების გაკვეთილებზე დასწრება.
მოსწავლეთა ქცევასა და აკადემიურ მოსწრებაზე დაკვირვება
წლის განმავლობაში

5
მოსწავლეთა აქტიურად ჩართვა სასკოლო და საკლასო ღონისძიებებში:
კონკურსებში მონაწილეობა   
 (კალიგრაფიის, მხატვრული კითხვის...)


ბ) ლიტერატურული დილა:
,,   ჩემი შემოდგომა  



) საშობაო კარნავალის მოწყობა;

მოზარდმაყურებელთა თეატრალურ წარმოდგენებზე დასწრება;


ე)ლიტერატურული კომპოზიცია ,, გაზაფხულს ია ამოდის...“

) სპორტულ ღონისძიებებში მონაწილეობის მიღება;
) საზეიმო/ღია გაკვეთილი - მიძღვნილი ქართული ენისადმი.

                                                              

მოსწავლეებში სწავლისა და სასკოლო ცხოვრების მოტივაციის ამაღლება




წლის განმავლობაში



 ოქტომბრის დასაწყისი




დეკემბერი

მთელი წლის განმავლობაში 3-ჯერ

მარტი

მთელი წლის განმავლობაში
აპრილი


6
 ექსკურსია

,

 მაისი  


სადამრიგებლო  საათის  თემები
II კლასი
მასწავლებელი: ლალი პაპოშვილი
2017 – 2018 სასწავლო წელი

            მიმართულება---პიროვნული და მორალური განვითარება
N
  
განსახილველი  თემები
შეხვედრების
  რაოდენობა


            შენიშვნა
1
ჩვენ მეორე კლასში ვართ. ვიცით წერა, კითხვა,ანგარიში ზაფხულის შთაბეჭდილებები

1 შეხვედრა

2


საკლასო წესების შემუშავება. რომელი წესების დაცვა გვეხმარება სწავლაში?



1 შეხვედრა
თემას დამრიგებელი მუდამ უბრუნდება. მოსწავლეებთან საუბრისას შესაძლებელია შეფასდეს, რამდენად კარგად იცავენ ბავშვები წესებს. საევე აღირიცხოს, როდის იცავენ და როდის არღვევენ ისინი ამ წესებს, რასაც საბოლოოდ მოსწავლეთა წახალისება მოჰყ-ვება.



3
ემოციები,რომლებიც თან ახლავს სხვადასხვა საქმიანო- ბას(საკონტროლო წერას, გამო კითხვას,ფეხბურთის თამაშს)

1 შეხვედრა

თემაზე საუბარი შესაძლებელია ფსიქოლოგთან ერთად.
4
თვისებები რომელთა გამოც ვირჩევთ მეგობარს; ადამია-ნური თვისებები,რომლებიც ხელს გვიშლის სწავლასა და მეგობრობაში.

1შეხვედრა

თემაზე საუბარი შესაძლებელია ფსიქოლოგთან ერთად.

5
იდეალური მეგობრისა და მოსწავლის პორტრეტი (მოსწავლის შემთხვევაში მნიშვნელოვანია აქცენტი მონდომებასა და შრომისმოყ-ვარეიბაზე და არა თანდაყო-ლილ თვისებებზე)  როგორი ვარ მე? ავტოპორტრეტი თვისებებით.
1 შეხვედრა


6

მეგობრობა,მეგობრობის უნარი.

1 შეხვედრა


7
ადამიანებს შორის მსგავსება და განსხვავება. სამყარო, სადაც ყველა ერთმანეთს ჰგავს. დადებითი და უარყო- ფითი მხარეები.


1 შეხვედრა

8
როგორ ვეხმარებით სხვებს? ჩვენ როგორ გვეხმარებიან?
1 შეხვედრა

9
მეორე კლასელის სირთულე-ები სკლაში: ზოგისთვის რთულია გაკვეთილზე წყნარად ჯდომა. ზოგისთვის- კარნახით  წერა.

1 შეხვედრა

10
მეორეკლასელის შესაძლებლობები



1შეხვედრა


11
სირთულეების დაძლევის გზებზე ფიქრი, სტრარეგიე-ბის შემუშავება,კონფლიქტე-ბის მოგვარება.უთანხმოების გამომწვევი მიზეზები.

1 შეხვედრა

თემაზე საუბარი შესაძლებელია ფსიქოლოგთან ერთად.


12
სახლში ან მეგობრებთან წამო ჭრილი სირთულეები: ტყუილები,ნივთების დაუკი-თხავად აღება, მოუთმენლობა სიფიცხე.

1 შეხვედრა


13
ქცევის წესები,ეტიკეტი: დაბადების დღისთვის საჩუქ- რის შერჩევა,გადაცემა,ან საჩუ ქრის მიღება; სუფრაზე,თეატ-რსა თუ კინოში ქცევის წესები

1 შეხვედრა





მიმრთულება
გარემისდაცვითი კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი 

1


გარემოს სისუფთავეზე ზრუნვა.(კლასის, ქუჩის, ეზოს მოფრთხილება)ხეების მოვლა



1 შეხვედრა
თემას ეხებიან ბუნებისმეტყვე- ლების გაკვეთილზეც,ამიტომ შესაძლებელია აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით დამრიგებელმა მოაწყოს ვიქტორინა, გამოფენა, ან პროექტი.
2
საკუთარი ჯანმრთელობა, როგორც ფასეულობა.ფიზიკუ რი და სულიერი სიჯანსაღე.

1 შეხვედრა




3
დღის რეჟიმი, დასვენებისა და სასწავლო პროცესის დროს განსხვავებული საქმია-ნობები,მათი დაგეგმვის აუცი ლებლობა.

1 შეხვედრა
თემას მოსწავლეები სხვადასხვა გაკვეთილებზეც ეხებიან. ამიტომ მსგავს საკითხებზე საუბარი შესაძლებელია ექსკურ სიის დროს, საგნის პედაგოგთან ერთად.
4
ჯანსაღი ცხოვრების წესი, სპორტი,სასარგებლო პროდუქტები, დროულად დაძინება. კომპიუტერის გამო ყენებისა და ტელევიზორის ყურების რეგლამენტი.

1 შეხვედრა


5
კომპიუტერის გამოყენებისა და ტელევიზორის ყურების რეგლამენტი.

1 შეხვედრა


                           



მიმართულება 
უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება


1
საფრთხე შინ და გარეთ. საყოფაცხოვრებო ტექნიკის დაუკითხავად გამოყენება. შესვენების დროს კიბეებზე სირბილი.


1 შეხვედრა



2
მშობლების, მეგობრების მისამართის ცოდნის აუცილებლობა, ქუჩაში მოძრაობისა და ტრანსპორტით სარგებლობის წესები.


1 შეხვედრა

3
ისტორიული და კულტურული მნიშვნელობის მქონე ადგილები, ძეგლები, მოვლენები.

2 შეხვედრა
თემას მოსწავლეები სხვადასხვა გაკვეთილებზეც ეხრბიან. მსგავს საკითხებზე საუბარი შესაძლებელია ექსკურსიის დროს პედაგოგებთან ერთად.
4
ქალაქის, სოფლის გამოჩენილი ადამიანები.

2 შეხვედრა


მიმართულება
თვალსაწიერის გაფართოება
1
არდადეგებზე შეძენილი ცოდნა. წაკითხული წიგნები.
2 შეხვედრა





კითხვის    საათი

1


წიგნიერების კომპეტენციის  გაძლიერება

კითხვის საათი ორიენტირებული იქნება კითხვის ტექნიკის გაძლიერებაზე

               კ ი თ ხ ვ ი ს   ს ა ა თ ი

                                      II კლასი 
               კლასის    ხელმძღვანელი:   ლალი პაპოშვილი
კითხვის საათი ორიენტირებული იქნება წიგნიერების კომპეტენციის გაძლიერებაზე  შემდეგი აქტივობებით:
1.     კითხვის ტექნიკის გაძლიერება;
2.       წაკითხულის  გადმოცემა, განხილვა-გააზრება;
   3.   ანალიზის, მსჯელობის, პრეზენტაციის და შემოქმედებითი უნარების განვითარება;
               
 კითხვის  საათის  მიზნები:

              წიგნიერების განვითარების ძირითადი                 ასპექტები:
1.     ზეპირი  მეტყველება;
2.    წიგნისა და ტექსტის მახასიათებლების ცოდნა;
3.    ფონტიკური  ცოდნა/ანბანის ცოდნა/
4.    ლექსიკური ცოდნა/სიტყვების ცოდნა/
5.    მთლიანი სიტყვის ამოცნობა;
6.    გამართული კითხვა /უშეცდომოდ, სათანადო სიჩქარით,
გამომეტყველებით/
7.    გაგება/გააზრება მნიშვნელობის  კონსტრუირება;
     კითხვის    სწავლების    ჩარჩო
                                  კითხვის   3  საფეხური
საფეხური
მკითხველის  ქმედება
   შედეგი


1.  კითხვის დაწყებამდე

●განსზღვრავს მოცე-მულიტექსტის წაკითხვის მიზანს.
● სვამს  შეკითხვებს
(შინაარსი,სტრუქტურა,
ავტორის პოზიცია და
ა.შ)
● აყალიბებს ვარაუდებს
ტექსტის გარშემო.
● ააქტიურებს არსებულ
ცოდნასთემისირგვლივ.
● მიმოიხილავს ტექს-
ტის ელემენტებს.
 
●გარკვეულია  წაკითხვის მიზანი;
●აღძრულია  კითხვის მოტივაცია;
●გააქტიურებულია
არსებული ცოდნა;
●განსაზღვრულია
ტექსტის ტიპი;
●შერჩეულია კითხვის სტრატეგია;

2. კითხვის
პროცესი
















3.წაკითხვის შემდეგ
●სვამს შეკითხვებს;
● შეაჯამებს წაკითხულ მონაკვეთებს;
● ქმნის ვიზუალურ მენტა-ლურ სურათებს;
●ამყარებს სამი სახის კავში-რებს;
●მოიძიებს ინფორმაციებს
ბუნდოვანი მონაკვეთების
 /სიტყვების გაგების მიზ-ნით;
●აყალიბებს ახალ ვარაუდ-ებს;
●მონიტორინგს უწევს გაგე-ბის პროცესს;
●გამოაქვს დასკვნები;


●სვამს შემაჯამებელ შეკითხვებს;
●გადაამოწმებს გაგების
ეფექტურობას;
● აყალიბებს საკუთარ პო-ზიციას;
 ●მენტალური სურათები         ● ვარაუდები;
 ●   კავშირები;
 ● დასკვნები;











                                            
                                     

  ● დასკვნები;
 
 ●პოზიცია;             



                      
  
 გამოსაყენებელი   მეთოდები
მეთოდი
სამიზნე უნარები კითხვის ასპექტის მიხედვით
საგნები
ტექსტის
ტიპები
შენიშვნა
ორიენტირებული
კითხვა
გაგება
ნებისმიერი
თხრობითი
ინფორმაციული


მკითხველთა
თეატრი
გამართული
კითხვა,გაგება
ქართული
თხრობითი
ლექსი

დაფიქრდი
დაწყვილდი
გაუზიარე
გაგება, ლექს-იკური მარაგი
ნებისმიერი
ნებისმიერი


მნიშვნელოვანი სიტყვები


ურთიერთსწავლება
ლექსიკური მარაგი, გაგება



გაგება, ლექსიკური მარაგი
ნებისმიერი





ნებისმიერი
ინფორმაციული
თხრობითი




ინფორმაციული
თხრობითი
          



                                                                                                                                                                                                                      
კითხვის  საათის  თემატური  გეგმა
II  კლასი   მასწავლებელი: ლალი პაპოშვილი
I სემესტრი    2017-2018 სასწ. წელი
N

თემა
მიზანი
მეთოდი
განხორციელების დრო
     შედეგი
შენიშვნა

1.








2.


,,ჩემო კარგო ქვეყანავ’’
ქ.ხაჩიაშვილის






ჩვენი საუნჯე
,,წიგნი’’

შეძლოს:   წაკითხულის გაგება
გააზრება,
 ანალიზი.
ლექსის მხატვრულად კითხვა.
   




ორიენტირებული კითხვა
აქტივობა:
ვმვ __ (ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე)





1სთ         

21  სექტემბერი





1სთ
28 სექტემბერი

გაიგეს ლექსის შინაარსი.





დასვეს შეკითხვები ტექსტის უკეთ გასაანალიზებლ ად.


3.


,,მოლოდინა’’
ვლ.ასლამაზიშვილის

გამოთქვას ვარაუდი, გაამყაროს არგუმენტებით. დაახასიათოს ნაწარმოების გმირი და შეაფასოს  მისი საქციელი.                                                    

ორიენტირებული კითხვა: წერითი აქტივობა__
,,გმირის რუკა“


1სთ

5 ოქტომბერი

დაახასიათეს გმირები, გაამყარეს არგუმენტებით. შეაფასეს მათი საქციელი.



                                                  

4.

,,ყოჩაღი ლალი’’
ვ.კახაძის

ხმამაღლა განიხილოს და თამამად ისაუბროს  საკუთარ იდეასა და შეხედულებებზე.

დაფიქრდი-დაწყვილდი-გაუზიარე

1სთ
12 ოქტომბერი









5.

,,რთველი’’
კ.გოგიაშვილის

შეძლოს მხატვრული ტექსის შინაარსის გაგრძელება.

ორიენტირებული კითხვა:
აქტივობა: გააგრძელე მოთხრობა, გამოთქვი ვარაუდი.

1სთ
19 ოქტომბერი





6.






7.





8.






9







10.










11.





12.





        


13.









14. 

’’როგორ გახდა გულაბი მეწლეულე“
შ.ასანიშვილის



,,ტყეში’’
ნ.ნაკაშიძის




,,სიხარულის წყარო’’
მირიანაშვილის




’’ზაზა და ზიზი’’







,,ძუნწი და ექიმი“
 ვარდოსანიძის









,,ზამთრისპირი“
რ .ინანიშვილის




,,ბაქიბუქა ზამთარი და პატარა წყარო’’
ვლ.ასლამაზიშვილის’’




,,კახას შუშხუნები“
ნ.ნოსოვის მიხედვით






,,კოჭლი კაცი’’
ი.გოგებაშვილის

●განსაზღვრავს მოცემულიტექსტის წაკითხვის მიზანს.

● სვამს  შეკითხვებს
(შინაარსი,სტრუქტურა,ავტორის პოზიცია და
ა.შ)

● აყალიბებს ვარაუდებს
ტექსტის გარშემო.

● ააქტიურებს არსებულ ცოდნას თემის ირგვლივ.

● მიმოიხილავს ტექსტის ელემენტებს

  ● შეაჯამებს წაკითხულ მონაკვეთებს;
● ქმნის ვიზუალურ მენტალურ სურათებს;

●გამოაქვს დასკვნები;

●სვამს შემაჯამებელ შეკითხვებს;
ბუნების სეზონურ ცვლილებასთან დაკავშირებით.

● აყალიბებს საკუთარ პო-ზიციას;

წაკითხულის გაგება
გააზრება,
 ანალიზი. 
  

● აყალიბებს საკუთარ პო-ზიციას;
●გამოაქვს დასკვნები;

●სვამს შემაჯამებელ შეკითხვებს;


ორიენტირებული კითხვა










აქტივობა__
,,ვარაუდების
სქემა“

აქტივობა__
ვმვ __ (ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე)
წერითი
აქტივობა__
გმირის რუკა



მკითხველთა   თეატრი

აქტივობა__
როლური კითხვა








დაფიქრდი-დაწყვილდი-გაუზიარე




აქტივობა
გმირის რუკა

















აქტივობა
გმირის რუკა

1 სთ
2 6 ოქტომბერი





1სთ
2 ნოემბერი



1სთ
9 ნოემბერი






1სთ

16 ნოემბერი




1 სთ

30 ნოემბერი









1სთ
7 დეკემბერი




1სთ

14 დეკემბერი






1 სთ
21 დეკემბერი








1სთ
28 დეკემბერი




                       
მკითხველის  ქმედება
კითხვის დაწყებამდე
განსაზღვრავს  მოცემული ტექსტის  წაკითხვის მიზანს;
სვამს შეკითხვებს ;   აყალიბებს ვარაუდებს ტექსტის ირგვლივ.
კითხვის    პროცესი
შეაჯამებს წაკითხულ მონაკვეთებს;   ქმნის ვიზუალურ მენტალურ  სურათებს; ამყარებს სამი სახის   კავშირებს;   მოიძიებს ინფორმაციებს ბუნდოვანი მონაკვეთების გაგების მიზნით;   მონიტორინგს   უწევს   გაგების  პროცესს.

წაკითხვის   შემდეგ
გამოაქვს  დასკვნები;სვამს შემაჯამებელშეკითხვებს;გადაამოწმებს გაგების  ეფექტურობას;აყალიბებს საკუთარ პოზიციას.











Комментариев нет:

Отправить комментарий