სასწავლო პროექტის სტრუქტურა
/ გეგმა
პროექტის დასახელება: ,,პირველი ნაბიჯები მეცნიერებისკენ“
პროექტის ხელმძღვანელი: ლალი პაპოშვილი -
თბილისის მე-8 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების ( I – IV )
მასწავლებელი
პროექტში მონაწილეები და მათი ასაკი: IIბ კლასის ( 7-8
წლის) მოსწავლეები;
ინტეგრირებული პროექტი / საგნები: ქართული ენა, ბუნებისმეტყველება;
პრობლემა / პროექტის აქტუალობა / რატომ არის ეს პროექტი
მნიშვნელოვანი ჩვენთვის?
,,თანამედროვე ზოგადსაგანმანათლებლო
სტანდარტი გულისხმობს მოსწავლის აღჭურვას იმ ცოდნითა და უნარ-ჩვევებით, რომლებიც მას საშუალებას მისცემს, ალღო აუღოს
კაცობრიობის სწრაფ პროგრესს, გამოიყენოს თანამედროვე მეცნიერების მიღწევები,
გახდეს საზოგადოების სრულფასოვანი წევრი. ცოდნის პასიური მიმღებიდან მოსწავლე უნდა
ჩამოყალიბდეს აქტიურ შემმეცნებლად, რომელიც შეძლებს მიღებული ცოდნა გამოიყენოს
როგორც პროფესიული წარმატებისათვის, ასევე საზოგადოების სასიკეთოდ’’-ეს არის ჩანაწერი, ესგ-ში, საბუნებისმეტყველო განათლების მნიშვნელობაზე. ამ ჩანაწერმა
სერიოზულად დამაფიქრა და მიბიძგა უფრო ახლოს მივსულიყავი პრობლემასთან.
განათლებასთან, წიგნთან, მეცნიერებასთან სიახლოვე ხომ უკვე არის პიროვნების
წარმატების გარანტი. თუნდაც მცირე სასკოლო ასაკში. მითუმეტეს ამ დაჩქარებულ და
უამრავი სოციალური პრობლემით სავსე სამყაროში. ახლოს მივსულიყავი მეთქი ტყუილად არ
ვახსენე. გაგიკვირდებათ და ამაში ხელი შემიწყო ჩემი სადამრიგებლო კლასის
ორმა, გონიერმა და მოტივირებულმა
მოსწავლემ: გიორგი დარბაიძემ და ნოდარ ოქრიაშვილმა. ისინი თითქმის ყოველ დღე,
მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში მთხოვდნენ: - მასწავლებელო, საინტერესო
ინფორმაცია წავიკითხე ან კიდევ საინტერესო ფაქტს გავეცანი და თუ შეიძლება გაკვეთილის ბოლოს დაგვითმეთ 2
წუთი, გვინდა კლასელებს გავუზიაროთო. შეძლებისდაგვარად ვახერხებდით დროის
გამოყოფას კვირაში 2-ჯერ მაინც. ეს აქტივობა გადამდები აღმოჩნდა და მოდიოდა კლასში
ნაირ-ნაირი ამბები მოსწავლეებისაგან, მეცნიერების სხვადასხვა სფეროდან. მოგროვდა
ცოდნა. სწორედ ამ დროს გავიგეთ ინფორმაცია, თბილისში მდებარე სახალისო
მეცნიერებათა მუზეუმ ,,ექსპერიმენტორიუზე“ და მალევე ვესტუმრეთ კიდეც, მშობლებთან
ერთად. მუზეუმში ბავშვებმა ბევრი საინტერესო რამ ნახეს და გაიგეს მეცნიერების
სხვადასხვა სფეროდან. მიიღეს მონაწილეობა სამეცნიერო, სახალისო ექსპერიმენტებში...
მუზეუმიდან დაბრუნების შემდეგ, მოსწავლეებს
გაუძლიერდათ მოტივაცია და სურვილი გამოთქვეს, რამენაირი ფორმით დავახლოებოდით
მეცნიერების სამყაროს. ბევრს ვფიქრობდი, როგორ? რანაირად? რა ფორმით? - ესენი ხომ
7-8 წლისანი არიან მეთქი. იდეა, სურვილი პროექტის განხორციელებისა, მოსწავლეთა
აქტიურობამ და დიდმა მონდომებამ გადამაწყვეტინა. ვიფიქრე ამაზე მეტი აქტუალობა და
მნიშვნელობა რას უნდა მიეცა სასწავლო პროექტისთვის. ამიტომ გადავწყვტეთ პროექტის
განხორციელება.
განვსაზღვრეთ მიზანი, დავგეგმეთ აქტივობები და განხორციელების
გზები. იმედი
დავიტოვეთ, რომ პროექტის დასრულების შემდეგ შეიცვლებოდა თითოეული
მოსწავლისა და
ზოგადად, კლასის
ცოდნა, უნარები. მოსწავლეები
აზრების ურთიერთგაზიარებით ისწავლიდნენ თანამშრომლობას
ერთმანეთთან.
პროექტის მიზანი (ესგ ) :
• გამოუმუშავდეს კრიტიკული აზროვნების და კომუნიკაციის უნარი;
• განუვითარდეს
თვითშეფასების და თვითკონტროლის, განსხვავებული აზრის მოსმენისა და შეფასების უნარი.
ისინი შეძლებენ, ინფორმაციის მოძიებას და დახარისხებას,
გარემოზე დაკვირვებას, ბუნებრივი მოვლენების ამოცნობას და მარტივი პროცესების აღწერას,
მარტივი ექსპერიმენტის ჩატარებას, გამოსაკვლევი
საკითხის შესახებ კითხვების დასმას, საპრეზენტაციო
უნარების განვითარებას.
პროექტის მოკლევადიანი შედეგი
- მოსწავლეები აიხდენენ სურვილს და მეცნიერების
მათთვის საინტერესო, სასურველი სფეროდან მოამზადებენ და გააცნობენ ინფორმაციას
თანატოლებს და უფროსებს. იფიქრებენ იმაზე, თუ როგორ და სად ხედავენ საკუთარ თავს მათთვის
საინტერესო სფეროში. ჩაუყრიან საფუძველს საპრეზენტაციო
უნარების განვითარებას.
პროექტის გრძელვადიანი შედეგი - ამ პროექტის ფარგლებში მიღებული ცოდნა, რომელიც პირველ
ნაბიჯებს გადაადგმევინებს მოსწავლეებს მეცნიერების სამყაროში, გაუჩნს ინტერესს გარემომცველი სამყაროს კვლევის, სიახლეთა
აღმოჩენისა და შეცნობის მიმართ, ეს კი საბოლოოდ მიიყვანს იქამდე, გაცნობიერებული ჰქონდეს მეცნიერების როლი კაცობრიობის
პროგრესში.
საგნობრივი
სტანდარტები, რომელსაც ეყრდნობა პროექტი:
ქართ. II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს
და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე
ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
ქართ. II. 3. მოსწავლეს შეუძლია აქტიური
ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში გამოყენება.
ქართ. II. 11. მოსწავლეს შეუძლია
მცირე მოცულობის ტექსტების დამოუკიდებლად შედგენა ნაცნობი ლექსიკის გამოყენებით.
ბუნ.II.1.მოსწავლეს შეუძლია მცენარის და ცხოველის სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა.
ბუნ.II.9.მოსწავლეს
შეუძლია გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების
გამოხატვა.
პროექტზე მუშაობის ვადები:
დასაწყისი 17.04.2018 დასასრული13.06.2018
განსახორციელებელი
აქტივობები:
( მოსწავლეებს მიეცათ თავისუფალი არჩევანი, შესაბამისი
დავალებები მოძიებისა და პრეზენთაციისთვის. ყველა აქტივობა ცალ-ცალკე გადის ესგ-ით განსაზღვრულ მისაღწევ შედეგზე )
ამოცანის
დასახელება და მოკლე აღწერა
|
ვადა
|
მოსალოდნელი შედეგი
(ესგ)
|
ამოცანის განსახორციელებლად საჭირო აქტივობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
1.სტუმრად ,,ექსპერიმენტორიუმში“
|
17.04
|
გაუჩნდეს ინტერესი გარემომცველი სამყაროს კვლევის, სიახლეთა
აღმოჩენისა და შეცნობის მიმართ - ესგ;
ბუნ.II.9.მოსწავლეს შეუძლია გარემოსადმი
საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
დაატვალიერებენ მუზეუმის
ექსპონატებს. მონაწილეობას მიიღებენ ექსპერიმენტებში. დაესწრებიან აზოტის ,,შოუს“/
,,აფეთქებას“.
|
მასწავლებელი/
მშობლები.
|
2. დაიწყებენ ინფორმაციების მოძიება და დაწერენ.
|
25.04
11.05
|
ქართ. II. 11. მოსწავლეს შეუძლია მცირე მოცულობის ტექსტების დამოუკიდებლად
შედგენა ნაცნობი ლექსიკის გამოყენებით.
ქართ. II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს
და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე
ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
|
მოიძიებენ მასალას, დაწერენ ფურცლებზე, გაეცნობიან. მოიტანენ კლასში,
დავახარისხებთ.
|
მასწავლებელი
|
3. მოძიებული ინფორმაციის დასწავლა.
|
11.05
01.06
|
ქართ. II. 3. მოსწავლეს შეუძლია აქტიური
ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში გამოყენება.
|
დავალება სრულდება სახლში,
ინდივიდუალურად.
|
მასწავლებელი
|
4. მოსწავლეთა ნამუშევრებით, ელექტრონული საპრეზენტაციო
მასალის (სლაიდშოუს მომზადება)
|
11.05
01.06
|
მასწავლებლის მიერ შესასრულებელი აქტივობა.
|
PP-ში ვაწყობ პრეზენტაციას.
|
მასწავლებელი
|
5. პრეზენტაცია
|
02.06
13.06
|
ქართ. II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს
და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე
ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
ქართ. II. 3. მოსწავლეს შეუძლია აქტიური
ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში გამოყენება.
ქართ. II. 11. მოსწავლეს შეუძლია მცირე
მოცულობის ტექსტების დამოუკიდებლად შედგენა ნაცნობი ლექსიკის გამოყენებით.
ბუნ.II.1.მოსწავლეს შეუძლია მცენარის და ცხოველის
სხეულის ძირითადი ნაწილების აღწერა.
ბუნ.II.9.მოსწავლეს შეუძლია გარემოსადმი
საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
საკლასო ოთახში, მოწვეული
მშობლების, მასწავლებლებისა და სკოლის დირექტორის წინაშე საკუთარი ნამუშევრის წარდგენა.
სახალისო ექსპერიმენტების, ცდებისა და მუსიკალური წუთშესვენებების თანხლებით.
|
მასწავლებელი
|
ხელისშემშლელი ფაქტორები
და რისკები:
არსებობდა
რისკი იმისა, რომ მოსწავლები ვერ დაძლევდნენ სამეცნიერო ხასიათის ინფორმაციულ ტექსტებს.
თუმცა ეს მათ შეძლეს და არა მარტო. მათ სამეცნიერო ტერმინოლოგიაც კი გამოიყენეს და
პრაქტიკულად აჩვენეს აქტიური ლექსიკის გამოყენების ცოცხალი მაგალითები.
პროექტის შუალედური შეფასება
(მონიტორინგი) :
პროექტის მონიტორინგი
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი:
ლალი პაპოშვილი
|
07.05 – 20.05
|
● შესრულებული დავალებების
შემოწმება;
|
მოლოდინები პროექტის წარმატებით
განხორციელების შემთხვევაში:
პროექტზე
მუშაობის დასრულების შემდეგ, ჩნდება დიდი მოლოდინი დამსახურებული წარმატებისა. ამ წარმატებას
პირველ რიგში, როგორც ყოველთვის, მოსწავლეები ელიან. ორი თვის ნაღვაწი, თანაც ასეთი მონდომებით განხორციელებული
აქტივობები, პრეზენტაციით უნდა დაგვირგვინებულიყო.
პრეზენტაციის
დღისთვის, ბავშვები საგანგებოდ მოემზადნენ. მათ უკვე კარგად დამუშავებული მასალა, ჩემ
მიერ მომზადებული სლაიდშოუს თანხლებით, ზეპირად უნდა გადმოეცათ და მოეთხროთ ჩვენთვის საკუთარი ხედვა, თუ სად და როგორ ხედავენ ისინი საკუთარ თავს, მათთვის საინტერესო
სფეროში ახლაც და მომავალშიც.
მათ საამაყოდ
უნდა ითქვას, რომ ისინი წარჩინებულნი აღმოჩნდნენ ამ მხრივაც.
მოსწავლეები,
საოცარი თავდაჯერებულობით გადმოგვცემდნენ საკუთარ ნააზრევსა და ნაფიქრალს. პრეზენტაციის
მსვლელობის დროს მათ ჩაატარეს ცდები და ექსპერიმენტები, მაგ: მოიტანეს ზღვის ნიჟარა
და დაგვისვეს შეკითხვა, რისი ხმა ისმის ნიჟარაში?
- შემდეგ კი მეცნიერულად ახსნეს სწორი პასუხი. ფოთლებისა და ფერადი ფურცლების
გამოყენებით აჩვენეს დედამიწის მიზიდულობის ძალა. კლასში მოიყვანეს კუ და ცოცხალი ცხოველის
მაგალითზე ესაუბრნენ ერთმანეთს მის ძლიერ ჯავშანზე. პრეზენტაციაში მონაწილეობის სურვილი
გამოთქვა ფიზიკის მასწავლებელმა, ნინო აბესაძემ.
მან მე-7 კლასელი მეგობრები მოუყვანა ბავშვებს და საინტერესო ცდებიც ჩაატარებინა პატარებისთვის.
თანამშრომლობაც შედგა.
მოსწავლეებმა
მათზე მორგებული აქტივობებით მიაღწიეს ე ს
გ-ით განსაზღვრულ საგნობრივ შედეგებს (ქართული ენა,ბუნებისმეტყველება) რომლებიც
დასახული ჰქონდათ პროექტის თითოეული ამოცანის განსახორციელებლად. ამ პროექტის ფარგლებში მიღებული ცოდნა,
რომელიც პირველ ნაბიჯებს გადაადგმევინებს მოსწავლეებს მეცნიერების სამყაროში, გაუჩენს
ინტერესს გარემომცველი სამყაროს კვლევის, სიახლეთა აღმოჩენისა და შეცნობის მიმართ, ეს კი საბოლოოდ
მიიყვანს იქამდე,რომ გაცნობიერებული ჰქონდეს
მეცნიერების როლი კაცობრიობის პროგრესში.
პროექტის შედეგები:
ეწვივნენ
სახალისო მეცნიერებათა მუზეუმ ,,ექსპერიმენტორიუმს“ და მიიღეს მონაწილეობა ექსპერიმენტებში.
მოიძიეს
და დაახარისხეს ინფორმაციები.
გამართეს პროექტის პრეზენტაცია საკლასო ოთახში.
რესურსები:
● კომპიუტერი
● პროექტორი
● ფოტომასალა
● სამეცნიერო/საინფორმაციო მასალა
● მასალა ცდებისა და ექსპერიმენტებისათვის
● ტრანსპორტი მუზეუმში სტუმრობისთვის
შეფასება
კრიტერიუმები, რომელიც შევარჩიეთ
პროექტის წარმატების გასაზომად:
● პრობლემა
აქტუალურია და დასაბუთებული.
● მიზანი კონკრეტულია და გაზომვადი.
● აქტივობები შეესბამება პროექტის მიზანს.
● მოკლევადიანი და გრძელვადიანი შედეგები შეესაბამება
მიზანს.
● განხორციელების გზები/აქტივობები უზრუნველყობს მიზნის მიღწევას.
● გეგმაში გაწერილია პროექტის მონიტორინგისა და
შეფასების კრიტერიუმები.
პროექტი შეფასდა
მასწავლებელთა, მოსწავლეთა და მშობელთა მიერ წინასწარ განსაზღვრული კრიტერიუმებით.
პროექტის
შეფასების კრიტერიუმები
|
ცუდად
|
საშუალოდ
|
|
1.
პრობლემა
აქტუალურია და დასაბუთებული.
|
|||
2.
აქტივობები შეესბამება პროექტის მიზანს.
|
|||
3.
მოკლევადიანი
და გრძელვადიანი შედეგები შეესაბამება მიზანს.
|
|||
4.
განხორციელების
გზები/აქტივობები უზრუნველყოფს მიზნის მიღწევას
|
|||
5.
გეგმაში
გაწერილია პროექტის მონიტორინგისა და შეფასების კრიტერიუმები.
|
|||
6.
შედეგი
შეესაბამება მიზანს
|
სასწავლო პროექტის სტრუქტურა
/ გეგმა
პროექტის დასახელება: ,, მზე წიგნებიდანაც გვიცინის “
პროექტის ხელმძღვანელი: ლალი პაპოშვილი -
თბილისის მე-8 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების ( I – IV )
მასწავლებელი
პროექტში მონაწილეები და მათი ასაკი: II ბ კლასის ( 7-8 წლის) მოსწავლეები;
ინტეგრირებული პროექტი / საგნები: ქართული ენა, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება;
პრობლემა / პროექტის აქტუალობა / რატომ არის ეს პროექტი
მნიშვნელოვანი ჩვენთვის?
პირველი კლასი მეტად მნიშვნელოვანი, საპასუხისმგებლო
და მოტივაციის მიმცემია სწავლა-სწავლებაში ჩართული მოსწავლეებისა და მათი მშობლებისათვის.
სწორედ ამ ასაკში ხდება ადრეულ (ემერჯენტულულ) წიგნიერებასთან პირველი შეხება, გაცნობიერება
იმისა თუ რაოდენ დიდი მოვლენის წინაშე დგებიან პატარები წიგნთან პირველი ,,ზიარების“
დროს. სკოლაში შემოსვლის პირველივე დღიდან, მთელი სასწავლო წელი, განსაკუთრებული მონდომებით
ვაცნობდი, ვასწავლიდი, ვკითხულობდით, ვიაზრებდით წაკითხულს. ვცდილობდი, წიგნიერების
კომპეტენციის საფუძვლის ჩაყრას. რატომ? - განსაკუთრებული მონდომებით მინდა შევაყვარო
წიგნი, ,,დავამეგობრო“ მასთან. ამის მოტივაციას მიმაღლებდა ახლად გარემონტებული სკოლის
ბიბლიოთეკა, რომელიც ახალი, სასიამოვნო სივრცე გახდა მასწავლებლების, მოსწავლეებისა და მშობლებისათვის,
კითხვისათვის ჯანსაღი გარემოს შესაქმნელად. ბავშვები, ტექნოლოგიების ეპოქაში, თანამედროვე
რეალობის მსხვერპლნი რომ არ გახდნენ და წიგნს
არ დაშორდნენ. აი ამ მიზნით გადავწყვიტე პროექტის დაწყება. წინასწარ ვიცოდი პროექტის
სარგებელი, თუ რატომ არის მისი განხორციელება მნიშვნელოვანი, იმით რომ სწავლების პირველივე წლიდან ჩაეყრება საფუძველი მათი
იმ უნარის განვითარებას, რომელიც გულისხმობს: კითხვის, წერის, ინფორმაციის დამუშავებას,
იდეებისა და მოსაზრებების გამოთქმას. პროექტის დასრულების შემდეგ ეცოდინებათ წიგნის
მახასიათებლები, რომლის ცოდნა გაუადვილებს მის გააზრებულ მოხმარებას. გაეცნობიან სკოლის
ბიბლიოთეკას და ხალისით ითანამშრომლებენ მასთან. პროექტის ფარგლებში, შეიქმნება სასწავლო რესურსები:
ციფრული რესურსი
-,, წიგნის მახასიათებლები’’;
პროექტის მიზანი:
მოსწავლეები შეძლებენ: ისწავლონ წიგნის მახასიათებლები და წიგნთან მუშაობა, გაიგონ და გაიაზრონ წიგნის მნიშვნელობა, ისწავლონ
სხვებთან ერთად მუშაობა, ითანამშრომლონ ბიბლიოთეკასთან. მშობლებმა/მოსწავლეებმა/მასწავლებლებმა
- შექმნან სასწავლო რესურსი.
პროექტის
მოკლევადიანი შედეგი - პროექტის
მსვლელობისა და დასრულების შემდეგ, მოსწავლეებს გაუჩნდებათ დადებითი დამოკიდებულება
წიგნების მიმართ, შეიყვარებენ მათ, საკუთარი ხელით შექმნიან ,,დიდ წიგნს“, გახდებიან
სკოლის ბიბლიოთეკის მკითხველები, მშობლები ჩაერთვებიან შვილის სასკოლო ცხოვრებაში.
პროექტის
გრძელვადიანი შედეგი - ამ პროექტის
ფარგლებში გადადგმული პირველი ნაბიჯებით მიღებულ ცოდნას, აუცილებლად დააშენებენ მომდევნო
წლებში ახალს და გახდებიან ,,წიგნიერების“ კომპეტენციის მატარებელნი, რომელსაც გამოყოფს ესგ ზოგადი
განათლების ეროვნული მიზნებისა დ საზოგადოების
მოთხოვნების გათვალისწინებით. რათა იქცნენ სრულფასოვან და მაღალი შეგნების მოქალაქეებად
და დაიმკვიდრონ ადგილი თანამედროვე სამყაროში თვითრეალიზებისათვის.
საგნობრივი სტანდარტები, რომელსაც ეყრდნობა
პროექტი:
ქართ. I. 2. მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია
მისთვის ნაცნობ თემებზე.
ქართ. I. 10. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს წიგნთან მუშაობის
საწყისი ჩვევები.
ქართ. I. 11. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის სტრუქტურის აღქმა.
ს.გ.I.2. მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას და პროცედურას ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.I.5.
მოსწავლეს შეუძლია მარტივი შრომითი საქმიანობის ელემენტარული უნარ-ჩვევების გამომჯღავნება,
ს.გ.I.2. მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას და პროცედურას ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.I.6. მოსწავლეს შეუძლია მუშაობა ინდივიდუალურად და სხვებთან
ერთად.
პროექტზე მუშაობის ვადები:
დასაწყისი 20.03.2017 დასასრული 10.05.2017.
განსახორციელებელი
აქტივობები:
( განსხვავებული ინტერესისა და საჭიროების მქონე მოსწავლეებს
მიეცათ შესაბამისი დავალებები. ყველა აქტივობა ცალ-ცალკე გადის ესგ-ით განსაზღვრულ მისაღწევ შედეგზე )
ამოცანის
დასახელება და მოკლე აღწერა
|
ვადა
|
მოსალოდნელი შედეგი
(ესგ)
|
ამოცანის განსახორციელებლად საჭირო აქტივობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
1. წიგნებზე მომზადებული ინფორმაციების დასწავლა და
გადმოცემა.
|
20.03
01.04
|
ქართ. I. 2. მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს
მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე.
|
(მასწავლებლის) უფროსების
დახმარებით მოძიებულ ინფორმაციას
გაეცნობიან. მოიტანენ
კლასში, დავახარისხებთ ერთად და დაისწავლიან.
|
მასწავლებელი
|
2. მოსწავლეთა მშობლები ამზადებენ ,,დიდ წიგნებს“.
|
02.04
20.04
|
„მშობელთა ჩართულობა სკოლაში, შვილის წარმატების საწინდარია-
ესგ“
|
შეიძინეს დიდი წიგნისთვის საჭირო მასალა და
დაიწყეს მუშაობა.
|
მშობლები
|
3. ხელოვნების გაკვეთილებზე, მოსწავლეები და მე ვმუშაობთ
დიდი წიგნის შექმაზე.
|
15.04
02.05
|
ქართ. I. 10. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს წიგნთან მუშაობის
საწყისი ჩვევები.
ქართ.
I. 11. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის
სტრუქტურის აღქმა.
ს.გ.I.2. მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას
და პროცედურას ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.I.5. მოსწავლეს
შეუძლია მარტივი შრომითი საქმიანობის ელემენტარული უნარ-ჩვევების
გამომჯღავნება,
ს.გ.I.2. მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას
და პროცედურას ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.I.6. მოსწავლეს შეუძლია მუშაობა ინდივიდუალურად და სხვებთან ერთად.
|
მოსწავლეები ჩემთან ერთად
ჭრიან ფორმატებს, ხატავენ, აფერადებენ, აწებებენ, ახარისხებენ ქარალდის ფორმატებს
(ყდისთვის, წიგნის ფურცლებისთვის...), მეხმარებიან ტექსტის წერაში,თანამშრომლობენ
ერთმანეთთან.
|
მასწავლებელი
|
4. მზადება პრეზენტაციისთვის.
|
02.05
10.05
|
ქართ. I. 2. მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს
მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე.
|
საკლასო ოთახში მშობლებმა
და მოსწავლეებმა, ერთმანეთს შესთავაზეს საკუთარი ნამუშევრები გასაცნობად და ერთობლივად
გაიმეორეს ტექსტები რომლებიც უნდა წარმოთქვან, სტუმრების წინაშე. სკოლის ბიბლიოთეკაში.
|
მასწავლებელი/
მშობლები
|
5. პრეზენტაცია
|
11.05
|
ქართ. I. 2. მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს
მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე.
,,მშობელთა ჩართულობა სკოლაში, შვილის წარმატების საწინდარია“- ესგ
|
სკოლის ბიბლიოთეკაში,
მოსწავლეებმა და მშობლებმა, ერთობლივად წარმოადგინეს წიგნებზე მოძიებული ინფორმაციები
და მხატვრული ტექსტები. მონტაჟის სახით. ბოლოს კი დამსწრე საზოგადოებას, სკოლის დირექციის
წარმომადგენლებს წარუდგინეს ხელნაკეთი ,,დიდი წიგნები“ წიგნები: ი. გოგებაშვილის
მოთხრობები, ,,კეთილი სანდალა“ და ,,უსუნო ყვავილი“.
პრეზენტაციაზე, წარვადგინე
ჩემ მიერ შექმნილი რესურსი ,,წიგნის მახასიათებლები“
|
მასწავლებელი/
მშობლები
|
ხელისშემშლელი ფაქტორები
და რისკები:
არსებობდა
რისკი, ასეთი ენთუზიაზმითა და მონდომებით არ ჩართულიყვნენ მშობლები.
პროექტის შუალედური შეფასება
(მონიტორინგი) :
პროექტის მონიტორინგი
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი:
ლალი პაპოშვილი
_______________
პროექტში მონაწილე მშობლები
(შეაფასებენ,,დიდი წიგნების“ შექმნაზე მსობელთა ჩარტულობას)
|
02.04
20.04
|
● დაკვირვება;
● შესრულებული დავალებების
შემოწმება;
● მუდმივი კომუნიკაცია
ერთმანეთთან.
|
მოლოდინები
პროექტის წარმატებით განხორციელების შემთხვევაში:
პრეზენტაციაზე
თავდაჯერებულად წრდგებიან მოსწავლეები და მათი მშობლები. ისინი დიდი მონდომებითა და
ხალისით გადასცემენ დამსწრე საზოგადოებას პროექტზე მუშაობის დროს შეძენილ ცოდნას. წარუდგენენ
პროდუქტს, რომელიც პროექტის ფარგლებში შეიქმნა. მისაბაძი იქნება და მნიშვნელოვანი ის,
რომ მოსწავლეები მშობლებთან ერთად იდგებიან
და ერთად გაიზიარებენ საკუთარი შრომით მიღებული წარმატების სიხრულს.
მოსწავლეები
მათზე მორგებული აქტივობებით მიაღწევენ ე ს
გ-ით განსაზღვრულ საგნობრივ შედეგებს (ქართული ენა, ხელოვნება, ) რომლებიც დასახული
აქვთ პროექტის თითოეული ამოცანის განსახორციელებლად. ამით ისინი ხელს შეუწყობენ 21-ე საუკუნის უნარების
განვითარებას, რომელიც მუდმივად ცვალებად გარემოში ადგილს დაამკვიდრებინებს. პროექტში
მონაწილე თითოეული მოსწავლე იქნება მზად
,,წიგნიერების“ კომპეტენციის ბოლომდე დასაუფლებლად.
პროექტის შედეგები:
მოწავლეებმა დაისწავლეს
და გადმოსცეს საინფორმაციო და მხატვრული
ტექსტები;
მშობლებმა და მისწავლეებმა
შექმნეს ,,დიდი წიგნები“ კითხვის ჰოლისტური
მეთოდისათვის;
ჩემ მიერ შეიქმნა ციფრული რესურსი -,, წიგნის მახასიათებლები’’;
მოაწყეს პროექტის პრეზენტაცია, სკოლის ბიბლიოთეკაში;
რესურსები:
● კომპიუტერი
● პროექტორი
● ლიტერატურული /საინფორმაციო მასალა
● ფერადი ფანქრები, ფორმატები, მარკერები.
შეფასება
კრიტერიუმები, რომელიც შევარჩიეთ
პროექტის წარმატების გასაზომად:
● პრობლემა
აქტუალურია და დასაბუთებული.
● მიზანი კონკრეტულია და გაზომვადი.
● აქტივობები შეესბამება პროექტის მიზანს.
● მოკლევადიანი და გრძელვადიანი შედეგები შეესაბამება
მიზანს.
● განხორციელების გზები/აქტივობები უზრუნველყობს მიზნის მიღწევას.
● გეგმაში გაწერილია პროექტის მონიტორინგისა და
შეფასების კრიტერიუმები.
● შედეგი შეესაბამება მიზანს/მოსწავლეებმა გადადგეს
პირველი ნაბიჯები პროექტებით სწავლებაში.
პროექტი შეფასდა
მასწავლებელთა, მოსწავლეთა და მშობელთა მიერ წინასწარ განსაზღვრული კრიტერიუმებით.
პროექტის
შეფასების კრიტერიუმები
|
ცუდად
|
საშუალოდ
|
კარგად
|
1.
პრობლემა
აქტუალურია და დასაბუთებული.
|
|||
2.
აქტივობები შეესბამება პროექტის მიზანს.
|
|||
3.
მოკლევადიანი
და გრძელვადიანი შედეგები შეესაბამება მიზანს.
|
|||
4.
განხორციელების
გზები/აქტივობები უზრუნველყოფს მიზნის მიღწევას
|
|||
5.
გეგმაში
გაწერილია პროექტის მონიტორინგისა და შეფასების კრიტერიუმები.
|
|||
6.
შედეგი
შეესაბამება მიზანს.
|
პროექტის საპრეზენტაციო მასალა
პროექტის ფოტომასალა
სასწავლო პროექტის სტრუქტურა
/ გეგმა
პროექტის დასახელება: ,, ფიროსმანი - ლოდინით დაღლილი
ტალანტი“
პროექტის ხელმძღვანელი: ლალი პაპოშვილი -
თბილისის მე-8 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების ( I – IV ) მასწავლებელი
პროექტში მონაწილეები და მათი ასაკი: IV - კლასის მოსაწვლეები (9-10 წელი)
ინტეგრირებული პროექტი / საგნები: სახვითი და
გამოყენებითი ხელოვნება, ქართული ენა.
პრობლემა / პროექტის აქტუალობა / რატომ არის ეს პროექტი
მნიშვნელოვანი ჩვენთვის?
მეოთხე
კლასის ხელოვნების, ქართული ენისა და კლასგარეშე ლიტერატურის სახელმძღვანელოებში, გარკვეული
დოზითაა წარმოდგენილი თემატიკა ნიკო ფიროსმანაშვილზე. ყოველი ჩატარებული, წინასწარ
დაგეგმილი თემატური გაკვეთილი ფიროსმანზე,
განსაკუთრებულ მოდიფიცირებას განიცდიდა მოსწავლეთა მაღალი შინაგანი მოტივაციისა და
დაინტერესების გამო. მათ მეტი, კიდევ უფრო მეტი სურდათ გაეგოთ ამ გენიალურ მხატვარზე.
ამიტომაც მათივე ინიციატივით ჩაისახა პროექტის იდეა. სათაურიც იდეის გაჩენისთანავე
შეარჩიეს... პროექტისთვის საჭირო პრობლემა თითონვე გამოკვეთეს; მოსწავლეებმა ერთხმად აღიარეს,
რომ ნიკო ფიროსმანი და მისი შემოქმედება არ არის კარგად ცნობილი ქართველი ხალხისთვის, მის შესახებ ინფორმაცია მწირია. იგი
იმსახურებს, რომ უფრო მეტად იყოს აღიარებული და დაფასებული.
მათ გამოთქვეს ვარაუდი, რომ პროექტი მეტად მნიშვნელოვანი
იქნებოდა მათთვის, რადგან მისი განხორციელების
შემთხვევაში ღრმად შეისწავლიდნენ ფიროსმანის ცხოვრებასა და შემოქმედებას, კიდევ უფრო
გააცნობდნენ გენიალურ მხატვარს სკოლის თანატოლებს, მშობლებს, მასწავლებლებს, თემს-
რომელშიც თითონ ცხოვრობენ. როგორ? ამის იმედს
გონივრულად, ნაბიჯ-ნაბიჯ დაგეგმილი აქტივობები აძლევდათ.
პროექტის მიზანი:
მოსწავლეები შეძლებენ,
მინი კვლევის ჩატარებას, მოიძიებენ და დაახარისხებენ ინფორმაციას, შექმნიან ნახატებს,
აიმაღლებენ სამოქალაქო ცნობიერებას ( პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები - ესგ), მოაწყობენ პროექტის სასცენო პრეზენტაციას ლიტერატურულ-მხატვრული
ღონისძიების სახით.
პროექტის მოკლევადიანი შედეგი - პროექტის მსვლელობისა
და დასრულების შემდეგ, მოსწავლეებს ეცოდინებათ
ბევრი ფაქტი და მოვლენა გენიალური მხატვრის ცხოვრებისა და შემოქმედებიდან. ამოიცნობენ
მხატვრის ნახატებს (სახელებით), აღწერენ და შეაფასებენ (ესგ-ით განსაზღვრული ინდიკატორების
ფარგლებში). მოირგებენ როლებს, გააცოცხლებენ და საკუარ თავზე გამოცდიან ფიროსმანის
ცხოვრების ეპიზოდებს. ემპათია, რომელსაც ისინი განიცდიან, წინაპირობა იქნება პროექტის
გრძელვადიანი შედეგისა.
პროექტის გრძელვადიანი შედეგი - მოსწავლეები პროექტის ფარგლებში მიღებულ ცოდნას,
აუცილებლად დააშენებენ ახალ ცოდნას სკოლაში სწავლის პერიოდში და გახდებიან განათლებულნი
და კომპეტენტურები ამ კონკრეტულ სფეროში. პატრიოტები თავისი ქვეყნისა, დამცველნი ერის
კულტურული მემკვიდრეობისა, მაღალი მოქალაქეობრივი ცნობიერებით.
საგნობრივი სტანდარტები,
რომელსაც ეყრდნობა პროექტი:
ს.გ.IV.1.
მოსწავლეს შეუძლია
გამოიყენოს სახვითი
ხელოვნების ძირითადი
ელემენტები და
პრინციპები ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.IV.6. მოსწავლეს შეუძლია
ითანამშრომლოს სხვებთან,
როგორც საკუთარი,
ისე საერთო
მიზნის მისაღწევად.
ს.გ.IV.10. მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა სახის
ღონისძიებაში.
ს.გ.IV.13. მოსწავლე იკვლევს
მის გარშემო
არსებულ ხელოვნების ნიმუშებს.
ს.გ.IV.8. მოსწავლეს
ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის
საშუალება.
ქარ. IV. 9. მოსწავლეს შეუძლია მცირე
ზომის მიზნობრივი ტექსტების სათანადოდ გაფორმება და ტექსტის არავერბალური ნაწილების
ამოცნობა; ავლენს ტექსტის არავერბალური ინტერპრეტაციის უნარს.
ქართ. IV. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება ინფორმაციის მოსაძიებლად
და კონკრეტული საკითხის დასამუშავებლად.
პროექტზე მუშაობის ვადები:
დასაწყისი 30. 04. 2016 დასასრული 08. 06.2016.
განსახორციელებელი
აქტივობები:
( განსხვავებული ინტერესისა და საჭიროების მქონე მოსწავლეებს
მიეცათ შესაბამისი დავალებები. ყველა აქტივობა ცალ-ცალკე გადის ესგ-ით განსაზღვრულ მისაღწევ შედეგზე )
ამოცანის
დასახელება და მოკლე აღწერა
|
ვადა
|
მოსალოდნელი შედეგი
(ესგ)
|
ამოცანის განსახორციელებლად საჭირო აქტივობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
1. შეასრულონ საძიებო საქმიანობები
|
2. 05
10.05
|
ქართ. IV. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება
ინფორმაციის მოსაძიებლად და კონკრეტული საკითხის დასამუშავებლად.
|
მოიძიებენ მასალას ნიკო
ფიროსმანაშვილის ცხოვრებასა და შემოქმედებაზე, საჭირო წყაროს მითითებით. დაწერენ
ფურცლებზე, გაეცნობიან. მოიტანენ კლასში, დავახარისხებთ ერთად.
|
მასწავლებელი; ლალი პაპოშვილი
|
2. მინი კვლევის ჩატარება, საკუთარ სოციუმში: სკოლა,
ოჯახი, თემი.
|
11.05
29.05
|
ქართ. IV. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება
ინფორმაციის მოსაძიებლად და კონკრეტული საკითხის დასამუშავებლად.
ს.გ.IV.10. მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.
ს.გ.IV.6. მოსწავლეს შეუძლია ითანამშრომლოს სხვებთან, როგორც საკუთარი, ისე საერთო მიზნის
მისაღწევად.
|
აგროვებენ სოციუმში არსებულ ინფორმაციას (ლიტერატურულს, ხალხურს)
აანალიზებენ და აფასებენ
|
●მასწავლებელი;
ლალი პაპოშვილი
●პროექტში მონაწილე ბავშვები
|
3. შექმნიან ფიროსმანის ნახატების რეპროდუქციებს/
შეადარებენ მხატვრის
ნახატს.
|
30.05
4.06
|
ს.გ.IV.1.
მოსწავლეს
შეუძლია
გამოიყენოს
სახვითი
ხელოვნების
ძირითადი
ელემენტები
და
პრინციპები
ნამუშევრის
შექმნისას.
ს.გ.IV.13.
მოსწავლე
იკვლევს
მის
გარშემო
არსებულ
ხელოვნების
ნიმუშებს.
|
მოსწავლეები აწყობენ
დისკუსიას; ადარებენ, აფასებენ, იკვლევენ, ავლებენ პარალელებს.
|
მასწავლებელი
|
4. აწყობენ საკუთარი
ნამუშევრების გამოფენას - სააქტო დარბაზში, სცენაზე.
|
07.06
|
ს.გ.IV.8. მოსწავლეს ესმის
და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის საშუალება.
|
ამზადებენ ნამუშევრებს,
აფორმებენ, კიდებენ თოკებზე.
|
●მასწავლებელი;
ლალი პაპოშვილი
●პროექტში მონაწილე ბავშვები
|
5. პროექტის სასცენო პრეზენტაცია, ლიტერატურული კომპოზიცია
,, ფიროსმანი-ლოდინით დაღლილი ტალანტი“
|
08.06
|
ქარ. IV. 9. მოსწავლეს
შეუძლია მცირე ზომის მიზნობრივი ტექსტების სათანადოდ გაფორმება და ტექსტის არავერბალური
ნაწილების ამოცნობა; ავლენს ტექსტის არავერბალური ინტერპრეტაციის უნარს.
ს.გ.IV.10. მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.
ს.გ.IV.8. მოსწავლეს ესმის
და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის საშუალება.
|
(პროექტის მსვლელობის დროს, სხვა აქტივობების პარალელურად,
ვემზადებოდით ლიტერატურული კომპოზიციიცთვის)
გაკვეთილების დასრულების
შემდეგ ვმეცადინეობთ და ვაწყობთ რეპეტიციებს. მოსწავლეები ითავისებენ საკუთარ როლებს.
|
●მასწავლებელი;
ლალი პაპოშვილი
|
ხელისშემშლელი ფაქტორები
და რისკები:
მიუხედავად ყველა აქტივობისთვის განსაზღვრული გონივრული ვადისა.
ასევე მოსწავლეთა ასაკზე მორგებული, ადაპტირებული დავალებებისა. არსებობდა რისკი, რომ
ზოგიერთი მათგანი სრულად ვერ განხორციელდებოდა. განსაკუთრებით მინი კვლევა.
პროექტის შუალედური შეფასება
(მონიტორინგი) :
პროექტის მონიტორინგი
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი:
ლალი პაპოშვილი
_______________
პროექტში მონაწილე მოსწავლეები
|
25.05
29. 05
|
● ანალიზი;
● დაკვირვება;
● შესრულებული დავალებების
შემოწმება;
|
მოლოდინები
პროექტის წარმატებით განხორციელების შემთხვევაში:
იდეის გაჩენიდან, პრობლემის გამოკვეთიდან და სწორად
დაგეგმილი აქტივობებიდან გამომდინარე, რომელსაც მოსწავლეთა მაღალი მოტივაცია და ჩართულობა
ახლდა. გაჩნდა საფუძვლიანი მოლოდინი პროექტის წარმატებით განხორციელებისა. ის, რომ
მოსწავლეები მიაღწევდნენ ყველა დასახულ მიზანს:
შეძლებენ მინი კვლევის ჩატარებას,
მოიძიებენ და დაახარისხებენ ინფირმაციას, შექმნიან ხელოვნების შედევრების რეპროდუქციებს,
მოაწყობენ პროექტის სასცენო პრეზენტაციას, ლიტერატურულ-მხატვრული ღონისძიების სახით.
პროექტში მონაწილე თითოეულ მოსწავლეს,
ეცოდინება ბევრი ფაქტი და მოვლენა გენიალური
მხატვრის ცხოვრებისა და შემოქმედებიდან. დაუახლოვდება და შეიყვარებს ფიროსმანს. ეს
კი მათ შეჰმატებს რწმენას იმისა რომ, პრობლემის გამოკვეთიდან პრეზენტაციამდე, თანმიმდევრულად
და ორგანიზებულად მიჰყვნენ აქტივობებს და პატარა წვლილი შეიტანეს ფიროსმანის უკვდავყოფაში.
და ყველაზე მთავარი მოლოდინი-ისინი კიდევ ერთხელ დაამტკიცებენ, რომ იციან პროექტზე
მუშაობა, იციან პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლების ეფექტურობა (4 წლის განმავლობაში
განახორციელეს 5 გრძელვადიანი სასწავლო პროექტი).
გრძელვადიანი
პერსპექტივისთვის კი არსებობს განსაკუთრებული მოლოდინი. კერძოდ ის რომ პროექტში მონაწილე
მოსწავლე, რომელიც აუცილებლად დააშენებს ცოდნას მომავალში, იქნება განათლებული და კომპეტენტური
ამ კონკრეტულ სფეროში. პატრიოტი თავისი ქვეყნისა, დამცველი ერის კულტურული მემკვიდრეობისა,
მაღალი მოქალაქეობრივი ცნობიერებით.
პროექტის
შედეგები:
მოიძიეს და დაახარისხეს
ინფორმაციები. ჩაატერეს მინი კვლევა. შექმნეს ფიროსმანის ნახატების რეპროდუქციები.
მოაწყეს საკუთარი ნამუშევრების გამოფენა. გამართეს პროექტის სასცენო პრეზენტაცია, ლიტერატურულ-მხატვრული
კომპოზიცია ,,ფიროსმანი - ლოდინით დაღლილი ტალანტი“
რესურსები:
● სახელმძღვანელოები
● პროექტორი
● ინტერნეტი
● ფოტომასალა
● ლიტერატურული მასალა
● ფერადი ფანქრები, ფორმატები, მარკერები, სასცენო კოსტუმები და რეკვიზიტები.
შეფასება
კრიტერიუმები, რომელიც შევარჩიეთ
პროექტის წარმატების გასაზომად:
● პრობლემა
აქტუალურია და დასაბუთებული.
● აქტივობები შეესბამება პროექტის მიზანს.
● მოკლევადიანი და გრძელვადიანი შედეგები შეესაბამება
მიზანს.
● განხორციელების გზები/აქტივობები უზრუნველყობს მიზნის მიღწევას.
● გეგმაში გაწერილია პროექტის მონიტორინგისა და
შეფასების კრიტერიუმები.
● შედეგი შეესაბამება მიზანს/მასწავლებლებმა ისწავლეს
პროექტებით მუშაობა.
პროექტი შეფასდა
მასწავლებელთა, მოსწავლეთა და მშობელთა მიერ წინასწარ განსაზღვრული კრიტერიუმებით.
პროექტის
შეფასების კრიტერიუმები
|
ცუდად
|
საშუალოდ
|
კარგად
|
1.
პრობლემა
აქტუალურია და დასაბუთებული.
|
|||
2.
აქტივობები შეესბამება პროექტის მიზანს.
|
|||
3.
მოკლევადიანი
და გრძელვადიანი შედეგები შეესაბამება მიზანს.
|
|||
4.
განხორციელების
გზები/აქტივობები უზრუნველყოფს მიზნის მიღწევას
|
|||
5.
გეგმაში
გაწერილია პროექტის მონიტორინგისა და შეფასების კრიტერიუმები.
|
|||
6.
შედეგი
შეესაბამება მიზანს/მასწავლებლებმა ისწავლეს პროექტებით მუშაობა.
|
პროექტის საპრეზენტაციო მასალა
პროექტის ფოტომასალა
სასწავლო პროექტის სტრუქტურა
/ გეგმა
პროექტის დასახელება: ,,მე თავისუფლება მინდა
და ... ღიმილი ავირჩიე“
პროექტის ხელმძღვანელი: ლალი პაპოშვილი - თბილისის მე-8 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების
( I – IV ) მასწავლებელი
პროექტში მონაწილეები და მათი ასაკი:
სასკოლო ქსელების პროგრამაში ჩართული სკოლების
დაწყებითი კლასების 9-10 წლის მოსწავლეები - თბილისის მე-8 საჯარო სკოლის IV1
კლასი, პედაგოგი ლალი პაპოშვილი. თბილისის მე-11 საჯარო სკოლის IV1 კლასი,პედაგოგი
ნათია ბელთაძე. თბილისის მე-12 საჯარო სკოლის III კლასი პედაგოგი მაია ჯოხაძე. თბილისის
133-ე საჯარო სკოლის IV კლასი პედაგოგი ლალი ხუსკივაძე.
ინტეგრირებული პროექტი / საგნები: ქართული ენა, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება, ისტ-ი.
პრობლემა / პროექტის აქტუალობა / რატომ არის ეს პროექტი
მნიშვნელოვანი ჩვენთვის?
კლასის
საათზე განხილულმა თემამ: ,, სად მთავრდება
ჩვენი თავისუფლება და სად იწყება სხვისი?“ გამოკვეთა პრობლემა, რომლის ფართოდ
განხილვის გარეშე დატოვება სწორად არ მივიჩნიეთ, რადგან მოსწავლეებს გაუჩნდათ დიდი
სურვილი და შინაგანი მოტივაცია საკითხისადმი და ჩავუღრმავდით. დავგეგმეთ დისკუსია.
პრობლემა იმაში მდგომარეობდა,
რომ - თანამედროვე ცხოვრების დაჩქარებული რიტმი ქმნის აგრესიულ
ფონს (ბულინგი მოზარდებში), რომელიც გარკვეული დოზით აისახება მოზარდის ფსიქოლოგიურ
განვითარებაზე ( მასმედია, კომპიუტერული თამაშები, სოციალური სიდუხჭირე). ამ ასაკის
მოზარდს აკლია ტოლერანტული დამოკიდებულება თანატოლების, მოვლენის და ფაქტების მიმართ.
მოსწავლეებს გაუჩნდათ სურვილი, პროექტში ჩართულიყვნენ
მათი თანატოლები სხვა სკოლებიდან. სურდათ ერთად
განეხორციელებინათ აქტივობები, მოესმინათ უცხო თანატოლების აზრი და ერთად მისულიყვნენ
შედეგამდე, რომელსაც პროექტის დასრულების შემდეგ მიაღწევდნენ. მათივე მოთხოვნით დაიგეგმა
ერთობლივი პრეზენტაცია.
იმედი დავიტოვეთ,
რომ პროექტის განხორციელების შემდეგ შეიცვლებოდა
თითოეული მოსწავლისა და, ზოგადად, კლასის ცოდნა, უნარები და დამოკიდებულებები შესასწავლ
თემასთან მიმართებით. როგორ?
მოსწავლეები აზრების ურთიერთგაზიარებით, თანამშრომლობით,
დაგეგმილი აქტივობების შესრულებით, მეგობარი სკოლებიდან მოსულ თანატოლებთან აზრების
გაცვლით, ინდივიდუალურად მორგებული როლების გათავისებით ( ვგულისხმობ იმიტირებულ სასამართლოს)
მიხვდებიან, რომ საჭიროა გავუფრთხილდეთ და ვიზრუნოთ სხვის თავისუფლებაზე ისე, როგორც
საკუთარზე. რათა ვიქცეთ საზოგადოების სრულფასოვან, ტოლერანტ და შემწყნარებელ მოქალაქეებად.
გადავწყვიტეთ ამ თემის
გაგრძელება და დავგეგმეთ აქტივობები.
პროექტის მიზანი:
გამჭოლი პრიორიტეტული კომპეტენციებისა, კერძოდ:
სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია. სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია გულისხმობს სამოქალაქო ცხოვრებაში ინტეგრირებისათვის აუცილებელი ისეთი უნარებისა და ღირებულებების ჩამოყალიბებას, როგორებიცაა: კონსტრუქციული თანამშრომლობა, პრობლემების მოგვარება, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება, გადაწყვეტილების მიღება, შემწყნარებლობა, სხვისი უფლებების პატივისცემა, დემოკრატიული პრინციპების აღიარება და სხვა.
და 21-ე
საუკუნის უნარების განვითარება. მათი ფლობის
აუცილებლობა თანამედროვე სამყაროში თვითრეალიზებისა და სათანადო ადგილის დამკვიდრებისათვის.
ისინი შეძლებენ, ინფორმაციის მოძიებას და დახარისხებას,
დაწერენ ესე-ს, მოაწყობენ დისკუსიას, შექმნიან ნახატებს, გამართავენ იმიტირებულ სასამართლოს
და მოაწყობენ პროექტის პრეზენტაციას.
პროექტის მოკლევადიანი შედეგი - პროექტის მსვლელობისა
და დასრულების შემდეგ, მოსწავლეებს ეცოდინებათ
საკუთარი და სხვისი თავისუფლების ფასი და შეეცდებიან მის გამოყენებას. ამაში მათ დაეხმარებათ
ის აქტივობები, რომლებიც მათივე ჩართულობით
დაიგეგმა.
პროექტის გრძელვადიანი შედეგი - ამ პროექტის ფარგლებში
მიღებულ ცოდნას, რომელიც პირველ ნაბიჯებს გადაადგმევინებს მათ სამოქალაქო ცნობიერებისკენ,
აუცილებლად დააშენებენ ახალ ცოდნას სკოლაში სწავლის პერიოდში და გახდებიან იმ კომპეტენციის
მატარებელნი, რომელსაც გამოყოფს ესგ ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნებისა დ საზოგადოების მოთხოვნების გათვალისწინებით.
რათა იქცნენ სრულფასოვან და მაღალი შეგნების მოქალაქეებად და დაიმკვიდრონ ადგილი თანამედროვე
სამყაროში თვითრეალიზებისათვის.
საგნობრივი სტანდარტები, რომელსაც ეყრდნობა
პროექტი:
ქართ. IV. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება ინფორმაციის მოსაძიებლად
და კონკრეტული საკითხის დასამუშავებლად.
ქართ. IV. 11. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მცირე ზომის ტექსტების შეთხზვა.
ქართ. IV. 3. მოსწავლეს შეუძლია მიუსადაგოს
სამეტყველო ქცევა დასახულ საკომუნიკაციო ამოცანას.
ს.გ.IV.4. მოსწავლეს შეუძლია
გრძნობებისა და იდეების ასახვა ნამუშევარში.
ს.გ.IV.8. მოსწავლეს
ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის
საშუალება.
ქართ. IV. 2. მოსწავლეს შეუძლია გამოხატოს
საკუთარი დამოკიდებულება მხატვრული ნაწარმოების მიმართ.
ის ტექნ.
სხვადასხვა სახის ციფრული
საშუალების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა
და თანამშრომლობისათვის.
პროექტზე მუშაობის ვადები:
დასაწყისი 10. 11.2015 დასასრული 15.12.2015.
განსახორციელებელი
აქტივობები:
( განსხვავებული ინტერესისა და საჭიროების მქონე მოსწავლეებს
მიეცათ შესაბამისი დავალებები. ყველა აქტივობა ცალ-ცალკე გადის ესგ-ით განსაზღვრულ მისაღწევ შედეგზე )
ამოცანის
დასახელება და მოკლე აღწერა
|
ვადა
|
მოსალოდნელი შედეგი
(ესგ)
|
ამოცანის განსახორციელებლად საჭირო აქტივობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
1. შეასრულონ საძიებო საქმიანობები
|
10.11
17.11
|
ქართ. IV. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება
ინფორმაციის მოსაძიებლად და კონკრეტული საკითხის დასამუშავებლად.
|
მოიძიებენ მასალას თავისუფლების
თემაზე, საჭირო წყაროს მითითებით. დაწერენ ფურცლებზე, გაეცნობიან. მოიტანენ კლასში,
დავახარისხებთ ერთად.
|
მასწავლებელი
(მე-8, მე-11, მე-12,
133-ე სკოლები)
|
2. ესე-ის დაწერა
|
20.11
|
ქართ. IV. 11. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მცირე ზომის ტექსტების შეთხზვა.
|
წერენ ესე-ს
,, თავისუფლება“
|
მასწავლებელი
|
3. მოაწყონ დისკუსია
|
25.11
|
ქართ. IV. 3. მოსწავლეს შეუძლია მიუსადაგოს
სამეტყველო ქცევა დასა-ხულ საკომუნიკაციო ამოცანას.
|
მოსწავლეები აწყობენ
დისკუსიას ,, ცასწავალა - თავისუფლებისმოყვარე ჩიტი“(საკლასო ორგანიზების ფორმად
ირჩევენ წრეზე დასხდომას)
|
მასწავლებელი
|
4. დახატონ ნახატები თემაზე ,,მე თავისუფლება მინდა და
ღიმილი ავირჩიე“
|
2.12
|
ს.გ.IV.4.
მოსწავლეს
შეუძლია გრძნობებისა და იდეების ასახვა ნამუშევარში.
ს.გ.IV.8. მოსწავლეს ესმის
და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის საშუალება.
|
ხატავენ ნახატებს თავისუფლების
თემაზე. აწყობენ საკლასო გამოფენას
|
მასწავლებელი
(მე-8, მე-11, მე-12,
133-ე სკოლები)
|
5. ემზადებიან იმიტირებული სასამართლოსთვის. ინაწილებენ
როლებს და სწავლობენ ტექსტებს.
|
19.11
26.11
|
ქართ. IV. 2. მოსწავლეს შეუძლია გამოხატოს
საკუთარი დამოკიდებუ-ლება მხატვრული ნაწარმოების მიმართ.
ქართ. IV. 3. მოსწავლეს შეუძლია მიუსადაგოს
სამეტყველო ქცევა დასა-ხულ საკომუნიკაციო ამოცანას.
|
გაკვეთილების დასრულების
შემდეგ ვმეცადინეობთ და ვაწყობთ რეპეტიციებს. მოსწავლეები ითავისებენ საკუთარ როლებს.
თემა-გ. ჩოხელის მოთხრობა ,,ცასწავალა“
|
მასწავლებელი
|
6. პროექტში ჩართული სკოლები გადმოაგზავნიან, სოციალური
ქსელის დახმარებით განხორციელებული აქტივობების ამსახველ ფოტომასალას
|
2.12
5.12
|
ის ტექნ.
სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება
კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
ვამზადებთ სლაიდშოუს
პროექტის პრეზენტაციისთვის.
|
მასწავლებელი
(მე-8, მე-11, მე-12,
133-ე სკოლები)
|
7. პროექტის პრეზენტაცია
|
15.12
|
პროექტის შედეგი (პროდუქტი)
სასცენო ღონისძიება.
|
ოთხივე სკოლა წარმოადგენს
თავისუფლების თემაზე მომზადებულ მხატვრულ აქტივობებს.
|
მასწავლებელი
(მე-8, მე-11, მე-12,
133-ე სკოლები)
|
ხელისშემშლელი ფაქტორები
და რისკები:
არსებობდა
რისკი, ასეთი ენთუზიაზმითა და მონდომებით არ ჩართულიყო ყველა სკოლა.
პროექტის შუალედური შეფასება
(მონიტორინგი) :
პროექტის მონიტორინგი
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი:
ლალი პაპოშვილი
_______________
პროექტში მონაწილე მოსწავლეები
(შეაფასებენ ნახატებს)
|
ნოემბრის ბოლო კვირა
24- დან 27-მდე
|
● დაკვირვება;
● შესრულებული დავალებების
შემოწმება;
● მუდმივი კომუნიკაცია
/ კონსულტაცია პროექტსი ჩართულ სკოლებთან.
|
მოლოდინები პროექტის წარმატებით განხორციელების
შემთხვევაში:
მასშტაბური სასცენო პრეზენტაციაა, რომელიც შედგება
მე-8 საჯარო სკოლაში და მასში მონაწილეობას მიიღებენ პროექტში ჩართული ოთხივე სკოლის
მოსწავლეები. თავისუფლების თემაზე მომზადებული ლიტერატურულ/თეატრალური კომპოზიციების წარმოდგენითა და იმიტირებული სასამართლოს ჩვენებით სცენაზე, ისინი ერთმანეთს შეენაცვლებიან.
პარალელურად წარმოდგენილი იქნება სლაიდშოუ ფოტოებით, რომელიც ასახავს პროექტის მსვლელობის
დროს განხორციელებულ აქტივობებს. ყველაზე მთავარი კი ოთხი სკოლის თანატოლების გაცნობა
დამეგობრება იქნება. მოსწავლეები მათზე მორგებული აქტივობებით მიაღწევენ
ე ს გ-ით განსაზღვრულ საგნობრივ შედეგებს
(ქართული ენა, ხელოვნება, ისტ-ი) რომლებიც დასახული აქვთ პროექტის თითოეული ამოცანის
განსახორციელებლად. ამით ისინი ხელს შეუწყობენ
21-ე საუკუნის უნარების განვითარებას, რომელიც მუდმივად ცვალებად გარემოში ადგილს დაამკვიდრებინებს.
პროექტში მონაწილე თითოეული მოსწავლე იქნება მზად გახდეს მომავალში, ტოლერანტული, შემწყნარებელი,სხვისი
და საკუთარი უფლებებისა და თავისუფლების დამცველი საზოგადოების წევრი.
პროექტის შედეგები:
მოიძიეს და დაახარისხეს
ინფორმაციები.
დაწერეს ესე.
მოაწყეს დისკუსია.
შექმნეს ნახატები.
მოაწყეს იმიტირებული სასამართლო
- თემა: გ. ჩოხელის მოთხრობა ,,ცასწავალა“
პროექტის სასცენო პრეზენტაცია,
ოთხი სკოლა ერთად ერთ სცენაზე.
რესურსები:
● კომპიუტერი
● პროექტორი
● ინტერნეტი
● ფოტომასალა
● ლიტერატურული მასალა
● ფერადი ფანქრები, ფორმატები, მარკერები, სასცენო კოსტუმები და რეკვიზიტები.
შეფასება
კრიტერიუმები, რომელიც შევარჩიეთ
პროექტის წარმატების გასაზომად:
● პრობლემა
აქტუალურია და დასაბუთებული.
● მიზანი კონკრეტულია და გაზომვადი.
● აქტივობები შეესბამება პროექტის მიზანს.
● მოკლევადიანი და გრძელვადიანი შედეგები შეესაბამება
მიზანს.
● განხორციელების გზები/აქტივობები უზრუნველყობს მიზნის მიღწევას.
● გეგმაში გაწერილია პროექტის მონიტორინგისა და
შეფასების კრიტერიუმები.
● შედეგი შეესაბამება მიზანს/მასწავლებლებმა ისწავლეს
პროექტებით მუშაობა.
პროექტი შეფასდა
მასწავლებელთა, მოსწავლეთა და მშობელთა მიერ წინასწარ განსაზღვრული კრიტერიუმებით.
პროექტის
შეფასების კრიტერიუმები
|
ცუდად
|
საშუალოდ
|
კარგად
|
1.
პრობლემა
აქტუალურია და დასაბუთებული.
|
|||
2.
აქტივობები შეესბამება პროექტის მიზანს.
|
|||
3.
მოკლევადიანი
და გრძელვადიანი შედეგები შეესაბამება მიზანს.
|
|||
4.
განხორციელების
გზები/აქტივობები უზრუნველყოფს მიზნის მიღწევას
|
|||
5.
გეგმაში
გაწერილია პროექტის მონიტორინგისა და შეფასების კრიტერიუმები.
|
|||
6.
შედეგი
შეესაბამება მიზანს/მასწავლებლებმა ისწავლეს პროექტებით მუშაობა.
|
პროექტის ფარგლებში შექმნილი ელექრტონული წიგნი ,,ცასწავალა'"
Комментариев нет:
Отправить комментарий