თემატური გეგმა
ბუნებისმეტყველება
III კლასი
პედაგოგი: ლალი პაპოშვილი
2018-2019 სასწ.წელი.
№
|
თემა
|
სთ-ის რაოდენობა
|
ჩატარების თარიღი
|
სწავლების მიზანი
|
გამოყენებული რესურსები
|
ე.ს.გ.-ის შესაბამისი შედეგი
|
|
I თავი მზე.დედამიწა,მთვარე
|
5
|
|
|
|
|
1
|
ვარსკვლავიანი ცა
|
1
|
|
მოსწავლეებს შეექმნათ წარმოდგენები
კოსმოსისა და ვარსკვლავების შესახებ
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,სტიკერები,დაფა,ცარცი,დიდი
ფორმატის ფურცლები
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის
დახასიათება
|
2
|
მზე და დედამიწა
|
1
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ მზე
ვარსკვლავია;იგი გავარვარებული სფეროსებრი სხეულია და მისი სითბო-სინათლეს ასხივებს.
|
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,თაბახის
ფურცლები,საწერ-კალამი
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის
დახასიათება
|
3
|
მთვარე
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ მთვარის თავისებურებებზე
საუბარი და მისი განსხვავება პლანეტებისაგან
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის
დახასიათება
|
4
|
ჩრდილი
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ჩრდილზე დაკვირვება
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის
დახასიათება
|
5
|
მზის საათის დამზადება
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა დაამზადონ მზის საათი
და შეძლონ მისი საშუალებით ჩრდილზე დაკვირვება
|
50სმ. სიგრძის ჯოხი,მუყაოს ან ფანერის
ნაჭერი(ზომებით 50x50),სადგისი(ან
მაკრატელი)წებო,ცარცი
|
|
|
II თავი
სიცოცხლის გამოვლინება
|
|
|
|
|
|
1
|
ცოცხალი და არაცოცხალი
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა გაიხსენონ,როგორ განასხვავებდნენ
ცოცხალს და არაცოცხალს;შეძლონ ადამიანის მიერ შექმნილი(ხელოვნური)საგნების ამოცნობა
|
თაბახის ფურცლები,საგანთა სახელები,საწერ-კალამი,ფერადი
ფანქრები ან ფლომასტერები.
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის
ძირითადი გამოვლინებები
|
2
|
რა არის სიცოცხლე?
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ცოცხალი ორგანიზმებისათვის
დამახასიათებელი ნიშან-თვისებების გაცნობიერება
|
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,თაბახის
ფურცლები,საწერ-კალამი,ტეფშები ან ჯამები ჯგუფების რაოდენობის მიხედვით,ბამბა,ხორბლის
მარცვლები,წყალი
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის
ძირითადი გამოვლინებები
|
3
|
ორგანიზმის კვება
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ საკვების მიხედვით
ცხოველების განაწილება და მარტივი კვებით ჯაჭვების შედგენა
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის
ძირითადი გამოვლინებები
|
4
|
სუნთქვა
|
1
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ სუნთქვა,როგორც
სიცოცხლის ერთ-ერთი ძირითადი გამოვლინება და შეძლონ მისი დაკავშირება ორგანიძმის
მიერ ჟანგბადის მოხმარებასთან
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის
ძირითადი გამოვლინებები
|
5
|
ორგანიზმების მოძრაობა
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ცხოველების
გადაადგილების საშუალებების დაკავშირება მათ საცხოვრებელ გარემოსთან
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი,უბრალო
ფანქრები
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის
ძირითადი გამოვლინებები
|
6
|
მცენარის გამრავლება და ზრდა
|
1
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ დამტვერვის
მნიშვნელობა მცენარეთა გამრავლებისათვის;აღმონაცენის ზრდაზე დაკვირვება და სასიცოცხლო
გამოვლინების დანახვა
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,უბრალო
ფანქრები,ხორბლის ნათესი
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის
ძირითადი გამოვლინებები
|
7
|
ცხოველების გამრავლება და ზრდა
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ კვერცხის მდები
და ცოცხლადმშობი ცხოველების ამოცნობა და მათი ზრდის თავისებურებებზე საუბარი
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი
|
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის
ძირითადი გამოვლინებები
|
|
III თავი
ხმელეთი და წყალი
|
|
7
|
|
|
|
1
|
მთები და ვაკეები
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ მთისა და ქედის,როგორც
გეოგრაფიული ობიექტების ამოცნობა,აღწერა და მათი ნაწილების დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,მსოფლიო ფიზიკური
რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში
ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
2
|
ოკეანეები და ზღვები
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ რუკაზე ზღვის
და ოკეანის ამოცნობა,ზოგიერთი ნიშნისთ ზღვის დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,რუკა
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში
ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
3
|
შავი ზღვა
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ შავი ზღვის
მარტივად დახასიათება და მისი მომიჟნავე ქვეყნების დასახელება
|
სახელმძღვანელო,რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში
ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
4
|
ტბები და წყალსაცავები
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ტბების ადა
წყალსაცავების,როგორც გეოგრაფიული ობიექტების ამოცნობა და მარტივად დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში
ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
5
|
მდინარე
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ მდინარის ნაწილების
გარჩევა და მათი რუკაზე ამოცნობა
|
სახელმძღვანელო,გლობუსი,ნახევარსფეროების
ან მსოფლიო რუკა,საქრთველოს რუკა
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში
ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
6
|
ჩემი საცხოვრებელი ადგილი
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ განსაძღვრონ
საკუთარი საცხოვრებელი სახლის მდებარეობა ნიშანდობლივი გეოგრაფიული ობიექტების მიმართ,შექმნან
მარტივი პირობითი ნიშნები
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში
ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
7
|
სად არის ჩემი სკოლა და სახლი?
|
1
|
|
მოსწავლეებს გამოუმუშავდეთ ლოკალურ
გარემოში ორიენტირების უნარ-ჩვევები,შეძლონ განსაძღვრონ საკუთარი საცხოვრებელი სახლის
მდებარეობა ნაწილობრივი გეოგრაფიული ობიექტების მიმართ,
|
ფერადი ფანქრები,სახატავი ფურცლები,საშლელი.დიდი
მუყაოს ქაღალდები,ფერადი ქაღალდები,მაკრატელი,წებო
|
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში
ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
|
|
IV თავი
საარსებო გარემო
|
9
|
|
|
|
|
1
|
საარსებო გარემო
|
1
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ ცოცხალი
ორგანიზმები დამოკიდებულნი არიან თავიანთ საარსებო გარემოზე და ეგუებიან მათ
|
სახელმძღვანელო
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს
მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
2
|
ყველა თავის შესაფერის გარემოში
ცხოვრობს
|
1
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ ცოცხალი
ორგანიზმები დამოკიდებულნი არიან თავიანთ საარსებო გარემოზე და ეგუებიან მათ
|
სახელმძღვანელო
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს
მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
3
|
ცხოვრება ნიადაგში
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ნიადაგში მობინადრე
ზოგიერთი ორგანიზმის ამოცნობა და დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს
მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
4
|
წყალი,როგორც საარსებო გარემო
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ წყალში მობინადრე
ზოგიერთი ორგანიზმის ამოცნობა და დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს
მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
5
|
ცხოველები ჰაერში
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ფრენის უნარის
მქონე ზოგიერთი ორგანიზმის ამოცნობა და დახასიათება
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს
მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
6
|
ცხოველების თავშესაფარი
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ორგანიზმის
სხვადასხვა საბინადროს დანიშნულებისა და თავისებურებებზე მსჯელობა
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს
მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
7
|
როგორ იკეთებენ ცხოველები თავშესაფარს
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ზოგიერთი ცხოველის
საბინადროს აგების თავისებურებების აღწერა
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს
მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
8
|
ბუდეები.
როგორ ავასენოთ ჩიტის ბუდე?
|
2
|
|
.მოსწავლეებმა
გააცნობიერონ ფრინველთა ბუდეების მრავალფეროვნება,შეძლონ ზოგიერთი ფრინველის ბუდის
აგების თავისებურების ღწერა
|
პატარა მუყაოს ყუთი,გრძელი მშრალი
ბალახი,ნოტიო მიწა ტალახის დასამზადებლად,ბოთლით წყალი,წვრილი გამხმარი ტოტები,რბილი
ბუმბული,ჩალა,ხილის წვენების მუყაოს კოლოფი,მაკრატელი,ფანქარი ან იმავე ზომის ხის
ჩხირი,ხმელი ბალახი და ხავსი,წებოვანი ქაღალდი,ზონარი.
|
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს
მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
|
|
V თავი
მოზრობა
|
6
|
|
|
|
|
1
|
ბიძგი და მოქაჩვა.
მასწავლებლის წიგნში
|
1
|
|
მოსწავლეები დააკვირდნენ მოძრაობის გამომწვევ მიზეზებს და გააცნობიერონ
საგანზე ზემოქმედების ორი სახე- ბიძგი და მოქაჩვა.
|
დაფა,ცარცი,რეზინის ბურთი,ძაფჩაბმული
სათამაშო მანქანა,თაბახის ფურცლები წარწეერბით: უბიძგა, მოქაჩა (ჯგუფზე ორი ფურცელი)
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
2
|
რა არის მოძრაობა?
|
1
|
|
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
3
|
ამოვიცნოთ მოძრაობის მიზეზი
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ სხვადასხვა სიტუაციაში გამოსცადონ ბიძგი და მოქაჩვა
და გაარჩიონ ისინი ერ თმანეთისაგან.
|
რეზინის ბურთი,სქელი თოკი, მათამაშო
მანქანები,წინა გაკვეთილის ფურცლები
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
4
|
რატომ მოძრაობენ სხეულები
|
1
|
|
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
5
|
ცდები სათამაშო მანქანებით
|
1
|
|
მოსწავლეებმა დაადგინონ,რომ ერთი
და იმავე საგნის სხვადასხვა მანძილზე გადაადგილების მიზეზია ამ საგანზე სხვადასხვა
ძალით ზემოქმედება.
|
სათამაშო მანქანები,საწერი ფურცლები,საწერკარ-კალამი,თაბახის
ფურცლები,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები.
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
6
|
როგრ შევადგინოთ დიაგრამა?
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ჩატარებულ ცდების
შედეგების (ამ შემთხვევაში-მანძილების) გრაფიკულად გამოსახვის ერთ-ერთი ხერხის გამოყენება.
|
პატარა კვადრატული ფურცლები,საწერ-კალამი,ფერადი
ფანქრები ან ფლომასტერები
|
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია მოძრაობის
გამომწვევი მიზეზების აღწერა.
|
|
VI თავი
ზომა და სიმძიმე
|
|
|
|
|
|
1
|
ზომა და სიმძიმე
|
1
|
|
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა
და ზომის მიხედვით
|
2
|
როგორ გავზომოთ ჯოხის სიგრძე?
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ როგორც არასტანდარტული
მეთოდით (მტკაველებით), ისე სახაზავის გამოყენებით სიგრძის გაზომვა;საზომი ერთეულებით(მმ,სმ)
სიგრძის მონაცემების ჩაწერა;განასხვავონ ცნებები-გრძელი;მოკლე.
|
სხვადასხვა სიგრძის ჯოხები ჯგუფების
რაოდენობის გათვალისწინებით,სხვადასხვა ფერის ბაფთები ჯოხებისათვის,სახაზავები,დაფა,ცარცი,სამუშაო
ფურცლები,საწერ-კალამი,ფანქრები.
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა
და ზომის მიხედვით
|
3
|
გავზომოთ საგნის სიგრძე
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ საზომი ერთეულების(მმ,სმ,მ)
გამოყენებით სხვადასხვა საგნის სიგრძოის გაზომვა და დაფიქსირება.
|
სასწავლო სახაზავები,სამუშაო ფურცლები,მეტრიანი
სახაზავი ან ხვეული საზომი ლენტი,დიდი ზომის ან А3 ფორმატის ფურცლები,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ფანქრები
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა
და ზომის მიხედვით
|
4
|
გავზომოთ საკუთარი სიმაღლე
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ საკუათარი სიმაღლის
გაზომვა და მონაცემების წარმოდგენა ცხრილის სახით.
|
დიდი ფორმატის ფურცლები,სახაზავები,ფანქრები,საწერ-კალამი,თაბახის
ფურცლები
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა
და ზომის მიხედვით
|
5
|
როგორ ავწონოთ?
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ სხვადასხვა
საგნის აწონვა და მონაცემების წარმოდგენა ცხრილის სახით
|
სხვადასხვა სახის სასწორი,სასწავლო
ნივთები და ყოფითი საგნები,რომელთა აწონვა მოსწავლეებისათვის მოსახერხებელი იქნება,მოსწავლის
რვეული,საწერ-კალამი
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა
და ზომის მიხედვით
|
6
|
საყიდლებზე ბაზრობაში
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ სასწორის მართებულად
გამოყენება.
|
ხილი,ბოსტნეული,პროდუქტების ასაწონი
სასწორი,მაკრატელი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ყუთები ან კალათები ხილ-ბოსტნეულისათვის,ცელოფნის
პარკები,რვეული
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა
და ზომის მიხედვით
|
7
|
ვინ რამდენს იწონის?
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ საკუთარი სხეულის
აწონა და მონაცემების წაროდგენა ცხრილის სახით.
|
ადამიანის ასაწონი სასწორები ჯგუფების
რაოდენობის მიხედვით,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი
|
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა
და ზომის მიხედვით
|
|
VII თავი
ბუნებრივი მოვლენები
|
|
|
|
|
|
1
|
ბუნებრივი მოვლენები
|
1
|
|
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
2
|
ჰაერის ტემპერატურა
|
1
|
|
მოსწავლეები გაეცნონ ტემპერატურის
საზომ ხელსაწყოს–თერმომეტრს და შეძლონ მისი ცნობა(კითხვა).
|
სახელმძღვანელო,სხვადასხვა თერმომეტრები
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
3
|
როგორ გავზომოთ ტემპერატურა?
(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ თერმომეტრების
გარჩევა მათი დანიშნულების მიხედვით.ისწავლონ თერმომეტრის კითხვა და შეძლონ თერმომეტრით
ტემპერატურის გაზომვა.
|
ჰაერის,წყლის და ადამიანის სხეულის ტემპერატურის საზომი თერმომეტრები,თბილი და ცივი
წყალი,2 ჭიქა,ფერადი ფურცლები (ყვითელი,მწვანე ყვითელი),საწერ-კალამი
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
4
|
ღრუბლები
|
1
|
|
მოსწავლეები გაეცნონ თუ როგორ წარმოიქმნება
და რისგან შედგება ღრუბელი,ასევე გაეცნონ
თუ რითი ზომავენ ღრუბლიანობას.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
5
|
წვიმა და თოვლი
|
2
|
|
მოსწავლეები ახასიათებენ
მისთვის ნაცნობ ბუნებრივ მოვლენებს (მაგ., წვიმა,
ქარი, ცისარტყელა) და აღწერს მათ;
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
6
|
ელვა და ჭექა-ქუხილი
|
2
|
|
მოსწავლეებს შეექმნათ წარმოდგენა
ელვის და ჭექა-ქუხილის წარმოქმნის შესახებ.იცოდნენ,როგორ მიქცნენ ჭექა-ქუხილის დროს.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
7
|
ქარი
|
2
|
|
მოსწავლეებს შეექმნათ წარმოდგენა
ქარის როლსა და მნიშვნელობაზე ამინდის ფორმირებაში.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
8
|
როგორ დავამზადოთ ფლუგერი.(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა სეძლონ მარტივი ფლუგერების
დამზადება და მათი საშუალებით ქარის მიმართულებისა და ძალის დადგენა.
|
I ვარიანტისთვის:მუყაოს ფერადი ქაღალდი,მაკრატელი,ფანქარი,სახაზავი,ლურსმანი,წვენის
საწრუპი ჩხირი,რეზინა.
II ვარიანტისთვის:პლასტმასის 4 ჭიქა,სტეპლერი,სკოჩი,პლასტმასის 4 ჩხირი,ფანქარი,ერთი
დიდი ჭიკარტი ან ნემსი(მახათი)
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
9
|
როგორი ამინდია?
|
2
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ როგორ
ყალიბდება და რატომ იცვლება ამინდი,შექმნან წარმოდგენა,თუ როგორ ხდება ამინდზე დაკვირცება.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
10
|
დაკვირვება ამინდზე
|
2
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ ამინდზე
დაკვირვებისა და პროგნოზირების მნიშვნელობა ადამიანისათვის,შექმნან წარმოდგენა თუ
როგორ ხდება ამინდის შესწავლა და პროგნოზირება.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
11
|
როგორ დავაკვირდეთ ამინდს?(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეზლონ ამინდზე დაკვირცება
სხვადასხვა ხელსაწყოების გამოყენებით,მონაცემების ჩანიშვნა და ამინდის კალენდრის
წარმოება.
|
მოსწავლის რვეული,ფურცლები,ფანქრები
ან ფლომასტერები,ფაერის თერმომეტრი,ფლუგერი,საწერ-კალამი.
|
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
|
|
VIII თავი
სითბო და სინათლე
|
|
|
|
|
|
1
|
სინათლე
|
2
|
|
მოსწავლეებმა ამოიცნონ სინათლის
ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროები,გააცნობიერონ სინათლის მნიშვნელობა ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა
და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
2
|
სითბო
|
2
|
|
მოსწავლეებმა ამოიცნონ სითბოს ბუნებრივი
და ხელოვნური წყაროები,გააცნობიერონ სითბოს მნიშვნელობა ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა
და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
3
|
სინათლის გავრცელება
|
2
|
|
მოსწავლეებმა დაკვირვების საფუძველზე
შეისწავლონ და დაახასიათონ სინათლის გავრცელების თავისებურებები.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა
და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
4
|
სითბოს გადაცემა
|
1
|
|
მოსწავლეები დააკვირდნენ და შეისწავლონ
სითბოს გადაცემი თავისებურებები.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა
და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
5
|
როგორ ,,აგროვებს’’ მინის ქილა მზის
სითბოს?(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ცდების ჩატარებასხვადასხვა
მასალისგან დამზადებულისხეულების თბპგამტარობაზე დასაკვირვებლად.გააკეთონ ცდი ანალიზი
და გამოიტანონ სათანადო დასკვნები.
|
მინის ქილა,2 თერმომეტრი,საათი.
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა
და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
6
|
მზე სითბოს და სინათლის წყარო
|
2
|
|
მოსწავლეებმა ამოიცნონ სინათლის
ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროები,გააცნობიერონ სინათლის მნიშვნელობა ყოველდღიურ ცხოვრებაში.მოსწავლეებმა
ამოიცნონ სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროები,გააცნობიერონ სითბოს მნიშვნელობა
ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა
და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
|
|
IX თავი
ჯანმრთელობა
|
|
|
|
|
|
1
|
რისთვის გვჭირდება საკვები?
|
1
|
|
მოსწავლეები არკვევენ,რომ საკვები
შეიცავს არსებობისთვის აუცილებელ ენერგიას.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
2
|
საკვები პროდუქტები
|
1
|
|
მოსწავლეებიადგენენ საკვები პროდუქტების
ჯგუფებს.აცნობიერებენ რა არის პროდუქტი და რა მნიშვნელობა აქვს საკვები პროდუქტების
მრავალფეროვნებას კვების რაციონში.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
3
|
რა შეიძლება ამოვიკითხოთ პროდუქტების
ეტიკეტებზე?(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეები კითხულობენ საკვები
პროდუქტების ეტიკეტებს და მათი საშუალებით არჩევენ საღ პროდუქტებს.
|
1.სხვადასხვა სახის შეფუთული საკვების
ეტიკეტები,მაგ.რძის,ბურღულეულის,ტკბილეულის,ხორცის და სხვა.
2.პროდუქტები სიძველის ვიზუალურად
ამოსაცნობი სხვადასხვა ნიშნით-დაობებული პური,მაწონი,გამომშრალი ფუნთუშა და ა.შ.
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
4
|
ჯანსაღი დიეტა
|
1
|
|
მოისწავლეები აცნობიერებენ ადამიანის
ჯანმრთელობისათვის საჭირო პროდუქტების ყოველდღიური მიღების აუცილებლობას,დგენენ საკუთარი
თავისთვის ჯანსაღი დიეტის რაციონს.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
5
|
ჩვენი კბილები
|
1
|
|
მოსწავლეები სიმულაციური თამაშის
დახმარებით ადგენენ კბილების მოვლის წესებს,თანმიმდევრობას და მათზე ზრუნვის აუცილებლობას,ეცნობიან
პირადი ჰიგიენის საკითხებს.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
6
|
ბაქტერიები და ვირუსები
|
1
|
|
მოსწავლეები ეცნობიან ბაქტერიებსა
და ვირუსებს,მსჯელობენ მათ სარგებლობასა და მავნე მხარეებზე,აჯგუფებენ ბაქტერიებს
ფორმების მიხედვით.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
7
|
გაციება და გრიპი
|
2
|
|
მოსწავლეები მსჯელობენ ვირუსით დაავადებული
ადამიანის პირადი პასუხისმგებლობის სესახებ
გარშემომყოფთა მიმართ.მოჰყავთ მაგალითები თუ როგორ შჱუძლიათ თავიანთი სწორი
ქცევით თავიდან აიცილონ დაავადების საშიშროება.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
8
|
როგორ ავიცილოთ ტავიდან გადამდები
დაავადებები?(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეემი სიმულაციური თამაშის
დროს ავლენენ გადამდები დაავადებების თავიდან აცილების ელემენტარული წესების გამოყენებას.
|
ერათჯერადი ცხვირსახოცები,თეფშ,ჭიქა,კოვზი,დოლბანდი.
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
9
|
ორგანიზმის გაკაჟება
|
1
|
|
მოსწავლეები ადგენენ,რომ დაავადებებთან
ბრძოლის მნიშვნელოვანი გზა ორგანიზმის გაკაჟებაა.გეგმავენ სხეულის გაკაჟებისათვის
საჭირო ღონისძიებებს,აფიქსირებენ ფორმატზე,აკრავენ საკლასო ოთახში და ზრუნავენ მათ
შესრულებაზე.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული,ფორმატის
ფურცელი.
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
10
|
ჯანმრთელი ცხოვრების წესი.(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეები აჯამებენ ცოდნას ჰიგიენასთან
დაკავშირებულ საკითხებში,აანალიზებენ მოსწავლის რვეულში შემოთავაზებულ ორ ვარიანტს და ასაბუთებენ სწორ ვარიანტს მათ შორის.
|
ბარათი1,2
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
11
|
აქტიური დასვენება
|
1
|
|
მოსწავლეები ასახელებენ მათვის სასურველ
დასვენების ფორმებს და ადგილებს,ადგენენ კვირის რეჟიმს და აწესებენ კონნტროლს მის
დაცვაზე.
|
მოსწავლი რვეული.
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
12
|
სად დავისვენოთ?
|
1
|
|
მოსწავლეები ასახელებენ მათვის სასურველ
დასვენების ფორმებს და ადგილებს.
|
სახელმძღვანელო
|
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია
პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
|
|
X თავი
უსაფრთხოება
|
|
|
|
|
|
1
|
სტიქიური მოვლენები
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ საუბარი სტიქიურ
მოვლენებზე და მათ გამომწვევ მიზეზებზე.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების
წესების დაცვა.
|
2
|
როგორ ავიცილოთ თავიდან სტიქიური
მოვლენები?
|
1
|
|
მოსწავლეებმა ისაუბრონ სტიქიური
მოვლენების თავიდან აცილების შესაძლებლობებზე.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების
წესების დაცვა.
|
3
|
როგორ წარმოიქმნება მეწყერი და როგორ
იცავენ მცენარეები ნიადაგს.(მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლემ შეძლოს ჩაატაროს მარტივი
ცდები და მათ საფუძველზე დააკვირდეს და აღწერონ გარემოში ბუნებრივი მოვლენებით გამოწვეული
ცვლილებები.
|
I პრაქტიკული სამუშაოსათვის:ფიცარი
ზომებით 50X30,ფხვიერი მიწა,წყალი.
I Iპრაქტიკული სამუშაოსათვის:ოთხკუთხედის
ფორმის პლასტმასის ორი თასი,ორი მცირე ზომის პლასტმასის ქილა,მიწა,ხორბალი(1 მუჭა),პოლიეთილენის
პარკები,სადგისი,მაკრატელი,4 ლიტრი წყალი.
|
ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების
წესების დაცვა.
|
4
|
დავიცვათ უსაფრთხოების წესები!
|
1
|
|
მოსწავლეები აცნობიერებენ პასუხიმგებლობას
საკუთარ და მეგობრების უსაფრთხოებაზე, უყალიბდებათ ჯგუფური პასუხიმგებლობის გრძნობა,ქმნიან
უსაფრთხოების წესების შესაბამის ნიშნებს.
|
თაბახის ფურცლები,ფერადი ფანქრები
ან ფლომასტერები.
|
ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების
წესების დაცვა.
|
5
|
როგორ მოვიქცეთ საშიშროების დროს
|
1
|
|
მოსწავლეები ჩამოთვლიან,როგორ შეუძლიათ
თავიდან აიცილონ სხვადასხვა საფრთხე,ადგენენ გადაუდებელი დახმარების ორგანიზაციების
ნომრებს.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების
წესების დაცვა.
|
|
XI თავი
გარემოზე ზრუნვა
|
|
|
|
|
ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების
წესების დაცვა.
|
1
|
ბუნებრივი საარსებო გარემო
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ბუნებრივი საარსებო
გარემოს მაგალითების დასახელება და დახასიათება.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე
ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
2
|
ხელოვნური საარსებო გარემო
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ბუნებრივი და
ხელოვნური საარსებო გარემოს შედარება და მათ თავისებურებებზე საუბარი.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე
ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
3
|
როგორ შევუქმნად თევზებს ხელოვნური
საარსებო გარემო?( მხოლოდ მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ თევზებისთვის
საარსებო გარემოს მოწყობა აკვარიუმში.
|
აკვარიუმი,ხრეში,ქვიშა,2-3 დIის
დამდგარი წყალი,აკვარიუმის წყლის გამათბობელი,ჟანგბადით წყლის გამამდიდრებელი მოწყობილობა,წყლის
მცენარეები,აკვარიუმის თევზები,თევზის გადასაყვანი ბადე,2-3 მოზრდილი ზომის ქვა,თაბახის
ან სახატავი ფურცლები,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები,საწერ-კალამი.
|
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე
ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
4
|
როგორ იცვლება გარემო
|
2
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ ბუნებრივი მოვლენებითა
და ადამიანის ზემოქმედებით გამოწვეული ცვლილებების დანახვა და აღწერა.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე
ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
5
|
სუფთა და დანაგვიანებული გარემო
|
2
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ გარემოს
დანაგვ იანებით გამოწვეული საფრთხე და გამოუნუშავდეთ მზრუნველი დამოკიდებულკება გარემოზე.
|
სახელმძღვანელო,თაბახის ბურცლები,საწერ-კალამი,წებოვანი
ფურცლები,დიდი ფორმატის ორი ფურცელი.
|
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე
ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
6
|
ნარჩენები ჩვენ გარშემო.(მხოლოდ
მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა დაასუფთაონ სკოლის
ტერიტორია და შეძლონ ნარჩენების დახარისხება(ბუნებრივი და ადამიანის მიკერ ნაკეთები).
|
ჰიგიენური ხელთათმანები,დიდი პარკები
ნარჩენებისათვის.
|
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე
ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
7
|
ნაგვის სასაფლაო.(მხოლოდ მასწ.წიგნში)
|
1
|
|
მოსწავლეებმა დაადგინონ ,როგორ იშლება
მოწაში ცაფლული ნარჩენები ხანრგძლივი დროის განმავლობნაში.
|
ფოტოაპარატი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ნიჩბები.
|
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე
ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
8
|
დედამიწა ნარჩენებში იძირება.(მხოლოდ
მასწ.წიგნში)
|
2
|
|
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ გარემოს
დანაგვიანება გლობალური პრობლემაა და შეძლონ კოლაჟის სექმნა თავიანთი პოზიციის გამოსახატავად.
|
დიდი ფორმატის სქელ ფურცელზე დახატული
დედამიწის მრგვალი კონტური,წებო,სკოჩი,მაკრატელი,ფერადი ფანქრები ან საღებავები,მშრალი
ნარჩენები,დიდი ფორმატი სფურცლები(ჯგუჶის მიხედვით),მარკერები.
|
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე
ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
9
|
როგორ ანაგვიანებს ადამიანი გარემოს
|
2
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ გარემოს დანაგვიანების
ზოგიერთი მძიმე სედეგის აღწერა და ადამიანის საზიანო სასარგებლო ქმედებების განსხვავება.
|
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
|
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე
ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
10
|
როგორ მოვიქცეთ დანაგვიანებულ გარემოში?(მასწ.წიგნში)
|
2
|
|
მოსწავლეებმა შეძლონ დანაგვიანებული
გარემოსთვის გამაფრთხილებები პირობითი ნიშნების შექმნა და უსაფრთხოების ზომების დაცვა.
|
მასწავლებლის წიგნი,მოსწავლი რვეული(ბარათი1),თაბახის
ფურცლები,მაკრატელი,წებო,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები.
|
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე
ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
თემატური გეგმა
სსიპ აკაკი კივილაძის სახელობის ქალაქ თბილისის № 8
საჯარო სკოლა
კლასი:
III
საგანი: ფიზიკური აღზრდა
პედაგოგი : ლალი
პაპოშვილი
2018-2019 სასწავლო წელი
თემა/თემატური ერთეული
|
სთ
|
სტანდარტით მისაღწევი
შედეგი
|
ძირითადი აქტივობები
და მეთოდები
|
შეფასების სისტემა
|
რესურსი
|
შენიშვნა
|
||||
სიარული
ფეხის
ცერებზე;
ქუსლებზე;
ტერფის
გარეთა ნაწილით;
ტერფის
შიგნითა ნაწილით;
ფეხის
ცერებზემუხლების მაღლა აწევით;
მიდგმითი
ნაბიჯით;
ნახევარბუქნში.
სამწყობრო ვარჯიშები
ბრუნები
ადგილზე;
გადაწყობა
ერთ, ორ და სამ რიგად;
სიარული
ზიგზაგებით;
დიაგონალზე;
ნაბიჯის სიგრძის ცვალებადობით
1. ვარჯიში
ს.მ-ძირითადი დგომი;
1 - მარჯვენის განფეხი, დოინჯი;
2 - განმკლავი ზენები;
3 - ცერებზე აწევით ზემკლავი;
4- გარერკალებით ქვემკლავი ს.მ.-ში დაბრუნება.
მეთოდური მითითება: შესუნთქვა განმკლავსა და ზემკლავის
მდგომარეობაში, ამოსუნთქვა საწყის მდგომარეობაში დაბრუნებისას. ვარჯიში მეორდება
4-ჯერ.
2. ვარჯიში
ს.მ. - ფეხშლით დგომი, დოინჯი;
1- წინზნექი განმკლავი;
2- ზემართი ზემკლავი;
3- უკუზნექი გარეზემკლავი;
4- ს.მ. დაბრუნება. 36
მეთოდური მითითება: ამოსუნთქვა განმკლავისა
და გარეზემკლავის მდგომარეობაში, შესუნთქვა ზემართის და საწყის მდგომარეობაში დაბრუნებისას.
ვარჯიში მეორდება 4-ჯერ.
3. ვარჯიში
ს.მ. დოინჯი;
1- ვარდნა მარჯვნივ, განმკლავი;
2- ს.მ. დაბრუნება;
3- ვარდნა მარცხნივ;
4- ს.მ. დაბრუნება.
მეთოდური მითითება: ამოსუნთქვა ვარდნის მდგომარეობაში, ჩასუნთქვა
საწყის მდგომარეობაში. ვარდნის დროს საწინააღმდეგო ფეხი და მკლავი არ იხრება. ვარჯიში
მეორდება 4-ჯერ.
4. ვარჯიში
ს.მ. - ძირითადი დგომი;
1- ბუქნბჯენი;
2- ადგომი წინზნექი;
3- ბუქნბჯენი;
4- ადგომი ს.მ.
მეთოდური მითითება: სუნთქვა თავისუფალი, ვარჯიში მეორდება 4-ჯერ.
5. ვარჯიში
ს.მ. დოინჯი;
1-წახტომით ფეხშლით დგომი, განმკლავი;
2- წახტომით ფეხები ერთად, ზემკლავი;
3-წახტომით ფეხშლით დგომი, განმკლავი;
4- წახტომით ფეხები ერთად, დოინჯი (ს.მ.).
მეთოდური მითითება: სუნთქვა თავისუფალი, წახტომი სრულდება ცერებზე,
რბილად. 2-4 ჯერ
6. ვარჯიში
ადგილზე სიარული 20 თვლა.
მითითება: ადგილზე სწრაფი სიარული ტემპის შენელებით.
მოძრავი და სახალისო თამაშები
”ასკინკილა”
„ვინ უფრო ზუსტად“
"ალყიდან თავის დაღწევა"
“მაქოსებური სირბილი“
სირბილი მოკლე დისტანციაზე სხვადასხვა სირთულეების გადალახვით
|
96
|
ფ.ა.დაწყ.(I).1.
მოსწავლემ
უნდა შეძლოს დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები
2.მიმართულება:
მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები
ფ.ა.დაწყ.(I).2.
მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი საბაზისო მოძრაობითი
უნარ-ჩვევების წარმოჩენა.
1. აქტიური მონაწილეობა
ფ.ა.დაწყ.(I).3
|
ძირითადი წესები;
სამწყობრო ვარჯიშები;
ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები;
სიარული;
რბენა;
ხტომა;
ტყორცნა;
წინკოტრიალი;
უკუკოტრიალი;
ხელყირა;
კიდში ვარჯიშები;
ჰიგიენა;
უსაფრთხოება.
მოწყობა;
ბრუნები
ადგილზე;
გადაწყობა
ერთ, ორ და სამრიგად;
სიარული;
ნელი სირბილი
|
|
ბურთი, ლახტი,
კეგლი, ჩოგანი,
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий