თემატური გეგმები

თემატური გეგმა

ბუნებისმეტყველება
 III კლასი
 პედაგოგი: ლალი პაპოშვილი
 2018-2019 სასწ.წელი.

თემა
სთ-ის რაოდენობა
ჩატარების თარიღი
სწავლების მიზანი
გამოყენებული რესურსები
ე.ს.გ.-ის შესაბამისი შედეგი

I თავი მზე.დედამიწა,მთვარე
5




1
ვარსკვლავიანი ცა
1

მოსწავლეებს შეექმნათ წარმოდგენები კოსმოსისა და ვარსკვლავების შესახებ
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,სტიკერები,დაფა,ცარცი,დიდი ფორმატის ფურცლები
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
2
მზე და დედამიწა
1

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ მზე ვარსკვლავია;იგი გავარვარებული სფეროსებრი სხეულია და მისი სითბო-სინათლეს ასხივებს.
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
3
მთვარე
1

მოსწავლეებმა შეძლონ მთვარის თავისებურებებზე საუბარი და მისი განსხვავება პლანეტებისაგან
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
4
ჩრდილი

1

მოსწავლეებმა შეძლონ ჩრდილზე დაკვირვება
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
III. 6
მოსწავლეს შეუძლია მზის,დედამიწისა და მთვარის დახასიათება
5
მზის საათის დამზადება
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა დაამზადონ მზის საათი და შეძლონ მისი საშუალებით ჩრდილზე დაკვირვება
50სმ. სიგრძის ჯოხი,მუყაოს ან ფანერის ნაჭერი(ზომებით 50x50),სადგისი(ან მაკრატელი)წებო,ცარცი


II თავი
სიცოცხლის გამოვლინება





1
ცოცხალი და არაცოცხალი
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა გაიხსენონ,როგორ განასხვავებდნენ ცოცხალს და არაცოცხალს;შეძლონ ადამიანის მიერ შექმნილი(ხელოვნური)საგნების ამოცნობა
თაბახის ფურცლები,საგანთა სახელები,საწერ-კალამი,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები.
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
2
რა არის სიცოცხლე?
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ცოცხალი ორგანიზმებისათვის დამახასიათებელი ნიშან-თვისებების გაცნობიერება
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ტეფშები ან ჯამები ჯგუფების რაოდენობის მიხედვით,ბამბა,ხორბლის მარცვლები,წყალი
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
3
ორგანიზმის კვება
1

მოსწავლეებმა შეძლონ საკვების მიხედვით ცხოველების განაწილება და მარტივი კვებით ჯაჭვების შედგენა
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
4
სუნთქვა
1

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ სუნთქვა,როგორც სიცოცხლის ერთ-ერთი ძირითადი გამოვლინება და შეძლონ მისი დაკავშირება ორგანიძმის მიერ ჟანგბადის მოხმარებასთან
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
5
ორგანიზმების მოძრაობა
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ცხოველების გადაადგილების საშუალებების დაკავშირება მათ საცხოვრებელ გარემოსთან
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი,უბრალო ფანქრები
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
6
მცენარის გამრავლება და ზრდა
1

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ დამტვერვის მნიშვნელობა მცენარეთა გამრავლებისათვის;აღმონაცენის ზრდაზე დაკვირვება და სასიცოცხლო გამოვლინების დანახვა
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,უბრალო ფანქრები,ხორბლის ნათესი
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები
7
ცხოველების გამრავლება და ზრდა
1

მოსწავლეებმა შეძლონ კვერცხის მდები და ცოცხლადმშობი ცხოველების ამოცნობა და მათი ზრდის თავისებურებებზე საუბარი
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,საწერ-კალამი
III.1
მოსწავლეს შეუძლია განარჩიოს სიცოცხლის ძირითადი გამოვლინებები

III თავი
ხმელეთი და წყალი

7



1
მთები და ვაკეები
1

მოსწავლეებმა შეძლონ მთისა და ქედის,როგორც გეოგრაფიული ობიექტების ამოცნობა,აღწერა და მათი ნაწილების დახასიათება
სახელმძღვანელო,მსოფლიო ფიზიკური რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
2
ოკეანეები და ზღვები
1

მოსწავლეებმა შეძლონ რუკაზე ზღვის და ოკეანის ამოცნობა,ზოგიერთი ნიშნისთ ზღვის დახასიათება
სახელმძღვანელო,რუკა
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
3
შავი ზღვა
1

მოსწავლეებმა შეძლონ შავი ზღვის მარტივად დახასიათება და მისი მომიჟნავე ქვეყნების დასახელება
სახელმძღვანელო,რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
4
ტბები და წყალსაცავები
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ტბების ადა წყალსაცავების,როგორც გეოგრაფიული ობიექტების ამოცნობა და მარტივად დახასიათება
სახელმძღვანელო,რუკა,საწერ-კალამი,რვეული
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
5
მდინარე
1

მოსწავლეებმა შეძლონ მდინარის ნაწილების გარჩევა და მათი რუკაზე ამოცნობა
სახელმძღვანელო,გლობუსი,ნახევარსფეროების ან მსოფლიო რუკა,საქრთველოს რუკა
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
6
ჩემი საცხოვრებელი ადგილი
1

მოსწავლეებმა შეძლონ განსაძღვრონ საკუთარი საცხოვრებელი სახლის მდებარეობა ნიშანდობლივი გეოგრაფიული ობიექტების მიმართ,შექმნან მარტივი პირობითი ნიშნები
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება
7
სად არის ჩემი სკოლა და სახლი?
1

მოსწავლეებს გამოუმუშავდეთ ლოკალურ გარემოში ორიენტირების უნარ-ჩვევები,შეძლონ განსაძღვრონ საკუთარი საცხოვრებელი სახლის მდებარეობა ნაწილობრივი გეოგრაფიული ობიექტების მიმართ,
ფერადი ფანქრები,სახატავი ფურცლები,საშლელი.დიდი მუყაოს ქაღალდები,ფერადი ქაღალდები,მაკრატელი,წებო
III.7
მოსწავლეს შეუძლია ლოკალურ გარემოში ორიენტირება და ზოგიერთი გეოგრაფიული ობიექტის განსხვავება

IV თავი
საარსებო გარემო
9




1
საარსებო გარემო
1

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ ცოცხალი ორგანიზმები დამოკიდებულნი არიან თავიანთ საარსებო გარემოზე და ეგუებიან მათ
სახელმძღვანელო
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
2
ყველა თავის შესაფერის გარემოში ცხოვრობს
1

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ ცოცხალი ორგანიზმები დამოკიდებულნი არიან თავიანთ საარსებო გარემოზე და ეგუებიან მათ
სახელმძღვანელო
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
3
ცხოვრება ნიადაგში
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ნიადაგში მობინადრე ზოგიერთი ორგანიზმის ამოცნობა და დახასიათება
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
4
წყალი,როგორც საარსებო გარემო
1

მოსწავლეებმა შეძლონ წყალში მობინადრე ზოგიერთი ორგანიზმის ამოცნობა და დახასიათება
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
5
ცხოველები ჰაერში
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ფრენის უნარის მქონე ზოგიერთი ორგანიზმის ამოცნობა და დახასიათება
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეულები,ფანქრები
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
6
ცხოველების თავშესაფარი
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ორგანიზმის სხვადასხვა საბინადროს დანიშნულებისა და თავისებურებებზე მსჯელობა
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
7
როგორ იკეთებენ ცხოველები თავშესაფარს
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ზოგიერთი ცხოველის საბინადროს აგების თავისებურებების აღწერა
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს
8
ბუდეები.
როგორ ავასენოთ ჩიტის ბუდე?
2

.მოსწავლეებმა გააცნობიერონ ფრინველთა ბუდეების მრავალფეროვნება,შეძლონ ზოგიერთი ფრინველის ბუდის აგების თავისებურების ღწერა
პატარა მუყაოს ყუთი,გრძელი მშრალი ბალახი,ნოტიო მიწა ტალახის დასამზადებლად,ბოთლით წყალი,წვრილი გამხმარი ტოტები,რბილი ბუმბული,ჩალა,ხილის წვენების მუყაოს კოლოფი,მაკრატელი,ფანქარი ან იმავე ზომის ხის ჩხირი,ხმელი ბალახი და ხავსი,წებოვანი ქაღალდი,ზონარი.
III.2
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს გარემოს მნიშვნელობა ორაგნიზმისათვს

V თავი
მოზრობა
6




1
ბიძგი და მოქაჩვა.
მასწავლებლის წიგნში
1

მოსწავლეები დააკვირდნენ მოძრაობის გამომწვევ მიზეზებს და გააცნობიერონ საგანზე ზემოქმედების ორი სახე- ბიძგი და მოქაჩვა.
დაფა,ცარცი,რეზინის ბურთი,ძაფჩაბმული სათამაშო მანქანა,თაბახის ფურცლები წარწეერბით: უბიძგა, მოქაჩა (ჯგუფზე ორი ფურცელი)

ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.

2
რა არის მოძრაობა?
1


სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.

3
ამოვიცნოთ მოძრაობის მიზეზი
1

მოსწავლეებმა შეძლონ სხვადასხვა სიტუაციაში გამოსცადონ ბიძგი და მოქაჩვა და გაარჩიონ ისინი ერ თმანეთისაგან.
რეზინის ბურთი,სქელი თოკი, მათამაშო მანქანები,წინა გაკვეთილის ფურცლები

ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.

4
რატომ მოძრაობენ სხეულები
1


სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.

5
ცდები სათამაშო მანქანებით
1

მოსწავლეებმა დაადგინონ,რომ ერთი და იმავე საგნის სხვადასხვა მანძილზე გადაადგილების მიზეზია ამ საგანზე სხვადასხვა ძალით ზემოქმედება.
სათამაშო მანქანები,საწერი ფურცლები,საწერკარ-კალამი,თაბახის ფურცლები,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები.
ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.

6
როგრ შევადგინოთ დიაგრამა?
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ჩატარებულ ცდების შედეგების (ამ შემთხვევაში-მანძილების) გრაფიკულად გამოსახვის ერთ-ერთი ხერხის გამოყენება.
პატარა კვადრატული ფურცლები,საწერ-კალამი,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები

ბუნ.III.4.მოსწავლეს შეუძლია   მოძრაობის გამომწვევი მიზეზების აღწერა.


VI თავი
ზომა და სიმძიმე





1
ზომა და სიმძიმე
1


სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
2
როგორ გავზომოთ ჯოხის სიგრძე?
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ როგორც არასტანდარტული მეთოდით (მტკაველებით), ისე სახაზავის გამოყენებით სიგრძის გაზომვა;საზომი ერთეულებით(მმ,სმ) სიგრძის მონაცემების ჩაწერა;განასხვავონ ცნებები-გრძელი;მოკლე.
სხვადასხვა სიგრძის ჯოხები ჯგუფების რაოდენობის გათვალისწინებით,სხვადასხვა ფერის ბაფთები ჯოხებისათვის,სახაზავები,დაფა,ცარცი,სამუშაო ფურცლები,საწერ-კალამი,ფანქრები.
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
3
გავზომოთ საგნის სიგრძე
1

მოსწავლეებმა შეძლონ საზომი ერთეულების(მმ,სმ,მ) გამოყენებით სხვადასხვა საგნის სიგრძოის გაზომვა და დაფიქსირება.
სასწავლო სახაზავები,სამუშაო ფურცლები,მეტრიანი სახაზავი ან ხვეული საზომი ლენტი,დიდი ზომის ან А3 ფორმატის ფურცლები,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ფანქრები
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
4
გავზომოთ საკუთარი სიმაღლე
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ საკუათარი სიმაღლის გაზომვა და მონაცემების წარმოდგენა ცხრილის სახით.
დიდი ფორმატის ფურცლები,სახაზავები,ფანქრები,საწერ-კალამი,თაბახის ფურცლები
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
5
როგორ ავწონოთ?
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ სხვადასხვა საგნის აწონვა და მონაცემების წარმოდგენა ცხრილის სახით
სხვადასხვა სახის სასწორი,სასწავლო ნივთები და ყოფითი საგნები,რომელთა აწონვა მოსწავლეებისათვის მოსახერხებელი იქნება,მოსწავლის რვეული,საწერ-კალამი
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
6
საყიდლებზე ბაზრობაში
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ სასწორის მართებულად გამოყენება.
ხილი,ბოსტნეული,პროდუქტების ასაწონი სასწორი,მაკრატელი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ყუთები ან კალათები ხილ-ბოსტნეულისათვის,ცელოფნის პარკები,რვეული
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
7
ვინ რამდენს იწონის?
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ საკუთარი სხეულის აწონა და მონაცემების წაროდგენა ცხრილის სახით.
ადამიანის ასაწონი სასწორები ჯგუფების რაოდენობის მიხედვით,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი
III.5
მოსწავლე განასხვავებს საგნებს სიმძიმისა და ზომის მიხედვით

VII თავი
ბუნებრივი მოვლენები





1
ბუნებრივი მოვლენები
1


სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
2
ჰაერის ტემპერატურა
1

მოსწავლეები გაეცნონ ტემპერატურის საზომ ხელსაწყოს–თერმომეტრს და შეძლონ მისი ცნობა(კითხვა).
სახელმძღვანელო,სხვადასხვა თერმომეტრები
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
3
როგორ გავზომოთ ტემპერატურა?
(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ თერმომეტრების გარჩევა მათი დანიშნულების მიხედვით.ისწავლონ თერმომეტრის კითხვა და შეძლონ თერმომეტრით ტემპერატურის გაზომვა.
ჰაერის,წყლის და ადამიანის სხეულის  ტემპერატურის საზომი თერმომეტრები,თბილი და ცივი წყალი,2 ჭიქა,ფერადი ფურცლები (ყვითელი,მწვანე ყვითელი),საწერ-კალამი
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.

4
ღრუბლები
1

მოსწავლეები გაეცნონ თუ როგორ წარმოიქმნება და რისგან  შედგება ღრუბელი,ასევე გაეცნონ თუ რითი ზომავენ ღრუბლიანობას.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
5
წვიმა და თოვლი
2

 მოსწავლეები ახასიათებენ   მისთვის ნაცნობ ბუნებრივ მოვლენებს (მაგ., წვიმა, ქარი, ცისარტყელა) და აღწერს მათ;

სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
6
ელვა და ჭექა-ქუხილი
2

მოსწავლეებს შეექმნათ წარმოდგენა ელვის და ჭექა-ქუხილის წარმოქმნის შესახებ.იცოდნენ,როგორ მიქცნენ ჭექა-ქუხილის დროს.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
7
ქარი
2

მოსწავლეებს შეექმნათ წარმოდგენა ქარის როლსა და მნიშვნელობაზე ამინდის ფორმირებაში.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
8
როგორ დავამზადოთ ფლუგერი.(მასწ.წიგნში)

1

მოსწავლეებმა სეძლონ მარტივი ფლუგერების დამზადება და მათი საშუალებით ქარის მიმართულებისა და ძალის დადგენა.
I ვარიანტისთვის:მუყაოს ფერადი ქაღალდი,მაკრატელი,ფანქარი,სახაზავი,ლურსმანი,წვენის საწრუპი ჩხირი,რეზინა.
II ვარიანტისთვის:პლასტმასის 4 ჭიქა,სტეპლერი,სკოჩი,პლასტმასის 4 ჩხირი,ფანქარი,ერთი დიდი ჭიკარტი ან ნემსი(მახათი)
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
9
როგორი ამინდია?
2

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ როგორ ყალიბდება და რატომ იცვლება ამინდი,შექმნან წარმოდგენა,თუ როგორ ხდება ამინდზე დაკვირცება.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
10
დაკვირვება ამინდზე
2

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ ამინდზე დაკვირვებისა და პროგნოზირების მნიშვნელობა ადამიანისათვის,შექმნან წარმოდგენა თუ როგორ ხდება ამინდის შესწავლა და პროგნოზირება.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.
11
როგორ დავაკვირდეთ ამინდს?(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეზლონ ამინდზე დაკვირცება სხვადასხვა ხელსაწყოების გამოყენებით,მონაცემების ჩანიშვნა და ამინდის კალენდრის წარმოება.
მოსწავლის რვეული,ფურცლები,ფანქრები ან ფლომასტერები,ფაერის თერმომეტრი,ფლუგერი,საწერ-კალამი.
ბუნ.III.8.მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.

VIII თავი
სითბო და სინათლე





1
სინათლე
2

მოსწავლეებმა ამოიცნონ სინათლის ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროები,გააცნობიერონ სინათლის მნიშვნელობა ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.3.მოსწავლეშეუძლია    სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
2
სითბო
2

მოსწავლეებმა ამოიცნონ სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროები,გააცნობიერონ სითბოს მნიშვნელობა ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.3.მოსწავლეშეუძლია    სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
3
სინათლის გავრცელება
2

მოსწავლეებმა დაკვირვების საფუძველზე შეისწავლონ და დაახასიათონ სინათლის გავრცელების თავისებურებები.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.3.მოსწავლეშეუძლია    სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
4
სითბოს გადაცემა
1

მოსწავლეები დააკვირდნენ და შეისწავლონ სითბოს გადაცემი თავისებურებები.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.3.მოსწავლეშეუძლია    სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
5
როგორ ,,აგროვებს’’ მინის ქილა მზის სითბოს?(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ცდების ჩატარებასხვადასხვა მასალისგან დამზადებულისხეულების თბპგამტარობაზე დასაკვირვებლად.გააკეთონ ცდი ანალიზი და გამოიტანონ სათანადო დასკვნები.
მინის ქილა,2 თერმომეტრი,საათი.
ბუნ.III.3.მოსწავლეშეუძლია    სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.
6
მზე სითბოს და სინათლის წყარო
2

მოსწავლეებმა ამოიცნონ სინათლის ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროები,გააცნობიერონ სინათლის მნიშვნელობა ყოველდღიურ ცხოვრებაში.მოსწავლეებმა ამოიცნონ სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროები,გააცნობიერონ სითბოს მნიშვნელობა ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.3.მოსწავლეშეუძლია    სინათლისა და სითბოს ბუნებრივი და ხელოვნური წყაროების აღწერა და ერთმანეთისგან განსხვავება.

IX თავი
ჯანმრთელობა





1
რისთვის გვჭირდება საკვები?
1

მოსწავლეები არკვევენ,რომ საკვები შეიცავს არსებობისთვის აუცილებელ ენერგიას.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

2
საკვები პროდუქტები
1

მოსწავლეებიადგენენ საკვები პროდუქტების ჯგუფებს.აცნობიერებენ რა არის პროდუქტი და რა მნიშვნელობა აქვს საკვები პროდუქტების მრავალფეროვნებას კვების რაციონში.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

3
რა შეიძლება ამოვიკითხოთ პროდუქტების ეტიკეტებზე?(მასწ.წიგნში)

1

მოსწავლეები კითხულობენ საკვები პროდუქტების ეტიკეტებს და მათი საშუალებით არჩევენ საღ პროდუქტებს.
1.სხვადასხვა სახის შეფუთული საკვების ეტიკეტები,მაგ.რძის,ბურღულეულის,ტკბილეულის,ხორცის და სხვა.
2.პროდუქტები სიძველის ვიზუალურად ამოსაცნობი სხვადასხვა ნიშნით-დაობებული პური,მაწონი,გამომშრალი ფუნთუშა და ა.შ.
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

4
ჯანსაღი დიეტა
1

მოისწავლეები აცნობიერებენ ადამიანის ჯანმრთელობისათვის საჭირო პროდუქტების ყოველდღიური მიღების აუცილებლობას,დგენენ საკუთარი თავისთვის ჯანსაღი დიეტის რაციონს.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

5
ჩვენი კბილები
1

მოსწავლეები სიმულაციური თამაშის დახმარებით ადგენენ კბილების მოვლის წესებს,თანმიმდევრობას და მათზე ზრუნვის აუცილებლობას,ეცნობიან პირადი ჰიგიენის საკითხებს.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

6
ბაქტერიები და ვირუსები
1

მოსწავლეები ეცნობიან ბაქტერიებსა და ვირუსებს,მსჯელობენ მათ სარგებლობასა და მავნე მხარეებზე,აჯგუფებენ ბაქტერიებს ფორმების მიხედვით.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

7
გაციება და გრიპი
2

მოსწავლეები მსჯელობენ ვირუსით დაავადებული ადამიანის პირადი პასუხისმგებლობის სესახებ  გარშემომყოფთა მიმართ.მოჰყავთ მაგალითები თუ როგორ შჱუძლიათ თავიანთი სწორი ქცევით თავიდან აიცილონ დაავადების საშიშროება.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

8
როგორ ავიცილოთ ტავიდან გადამდები დაავადებები?(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეემი სიმულაციური თამაშის დროს ავლენენ გადამდები დაავადებების თავიდან აცილების ელემენტარული წესების გამოყენებას.
ერათჯერადი ცხვირსახოცები,თეფშ,ჭიქა,კოვზი,დოლბანდი.
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

9
ორგანიზმის გაკაჟება
1

მოსწავლეები ადგენენ,რომ დაავადებებთან ბრძოლის მნიშვნელოვანი გზა ორგანიზმის გაკაჟებაა.გეგმავენ სხეულის გაკაჟებისათვის საჭირო ღონისძიებებს,აფიქსირებენ ფორმატზე,აკრავენ საკლასო ოთახში და ზრუნავენ მათ შესრულებაზე.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული,ფორმატის ფურცელი.
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

10
ჯანმრთელი ცხოვრების წესი.(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეები აჯამებენ ცოდნას ჰიგიენასთან დაკავშირებულ საკითხებში,აანალიზებენ მოსწავლის რვეულში შემოთავაზებულ ორ ვარიანტს  და ასაბუთებენ სწორ ვარიანტს მათ შორის.
ბარათი1,2
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

11
აქტიური დასვენება
1

მოსწავლეები ასახელებენ მათვის სასურველ დასვენების ფორმებს და ადგილებს,ადგენენ კვირის რეჟიმს და აწესებენ კონნტროლს მის დაცვაზე. 
მოსწავლი რვეული.
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

12
სად დავისვენოთ?
1

მოსწავლეები ასახელებენ მათვის სასურველ დასვენების ფორმებს და ადგილებს.
სახელმძღვანელო
ბუნ.III.9.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.


X თავი
უსაფრთხოება





1
სტიქიური მოვლენები
1

მოსწავლეებმა შეძლონ საუბარი სტიქიურ მოვლენებზე და მათ გამომწვევ მიზეზებზე.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების წესების დაცვა.
2
როგორ ავიცილოთ თავიდან სტიქიური მოვლენები?
1

მოსწავლეებმა ისაუბრონ სტიქიური მოვლენების თავიდან აცილების შესაძლებლობებზე.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების წესების დაცვა.
3
როგორ წარმოიქმნება მეწყერი და როგორ იცავენ მცენარეები ნიადაგს.(მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლემ შეძლოს ჩაატაროს მარტივი ცდები და მათ საფუძველზე დააკვირდეს და აღწერონ გარემოში ბუნებრივი მოვლენებით გამოწვეული ცვლილებები.
I პრაქტიკული სამუშაოსათვის:ფიცარი ზომებით 50X30,ფხვიერი მიწა,წყალი.
I Iპრაქტიკული სამუშაოსათვის:ოთხკუთხედის ფორმის პლასტმასის ორი თასი,ორი მცირე ზომის პლასტმასის ქილა,მიწა,ხორბალი(1 მუჭა),პოლიეთილენის პარკები,სადგისი,მაკრატელი,4 ლიტრი წყალი.
ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების წესების დაცვა.
4
დავიცვათ უსაფრთხოების წესები!
1

მოსწავლეები აცნობიერებენ პასუხიმგებლობას საკუთარ და მეგობრების უსაფრთხოებაზე, უყალიბდებათ ჯგუფური პასუხიმგებლობის გრძნობა,ქმნიან უსაფრთხოების წესების შესაბამის ნიშნებს.
თაბახის ფურცლები,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები.
ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების წესების დაცვა.
5
როგორ მოვიქცეთ საშიშროების დროს
1

მოსწავლეები ჩამოთვლიან,როგორ შეუძლიათ თავიდან აიცილონ სხვადასხვა საფრთხე,ადგენენ გადაუდებელი დახმარების ორგანიზაციების ნომრებს.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების წესების დაცვა.

XI თავი
გარემოზე ზრუნვა




ბუნ.10 მოსწავლე სეუძლიაჯგუფში უსაფრთხოების წესების დაცვა.
1
ბუნებრივი საარსებო გარემო
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ბუნებრივი საარსებო გარემოს მაგალითების დასახელება და დახასიათება.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
2
ხელოვნური საარსებო გარემო
1

მოსწავლეებმა შეძლონ ბუნებრივი და ხელოვნური საარსებო გარემოს შედარება და მათ თავისებურებებზე საუბარი.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
3
როგორ შევუქმნად თევზებს ხელოვნური საარსებო გარემო?( მხოლოდ მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა შეძლონ თევზებისთვის საარსებო გარემოს მოწყობა აკვარიუმში.
აკვარიუმი,ხრეში,ქვიშა,2-3 დIის დამდგარი წყალი,აკვარიუმის წყლის გამათბობელი,ჟანგბადით წყლის გამამდიდრებელი მოწყობილობა,წყლის მცენარეები,აკვარიუმის თევზები,თევზის გადასაყვანი ბადე,2-3 მოზრდილი ზომის ქვა,თაბახის ან სახატავი ფურცლები,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები,საწერ-კალამი.
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
4
როგორ იცვლება გარემო
2

მოსწავლეებმა შეძლონ ბუნებრივი მოვლენებითა და ადამიანის ზემოქმედებით გამოწვეული ცვლილებების დანახვა და აღწერა.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
5
სუფთა და დანაგვიანებული გარემო
2

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ გარემოს დანაგვ იანებით გამოწვეული საფრთხე და გამოუნუშავდეთ მზრუნველი დამოკიდებულკება გარემოზე.
სახელმძღვანელო,თაბახის ბურცლები,საწერ-კალამი,წებოვანი ფურცლები,დიდი ფორმატის ორი ფურცელი.
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
6
ნარჩენები ჩვენ გარშემო.(მხოლოდ მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა დაასუფთაონ სკოლის ტერიტორია და შეძლონ ნარჩენების დახარისხება(ბუნებრივი და ადამიანის მიკერ ნაკეთები).
ჰიგიენური ხელთათმანები,დიდი პარკები ნარჩენებისათვის.
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
7
ნაგვის სასაფლაო.(მხოლოდ მასწ.წიგნში)
1

მოსწავლეებმა დაადგინონ ,როგორ იშლება მოწაში ცაფლული ნარჩენები ხანრგძლივი დროის განმავლობნაში.
ფოტოაპარატი,თაბახის ფურცლები,საწერ-კალამი,ნიჩბები.
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
8
დედამიწა ნარჩენებში იძირება.(მხოლოდ მასწ.წიგნში)
2

მოსწავლეებმა გააცნობიერონ,რომ გარემოს დანაგვიანება გლობალური პრობლემაა და შეძლონ კოლაჟის სექმნა თავიანთი პოზიციის გამოსახატავად.
დიდი ფორმატის სქელ ფურცელზე დახატული დედამიწის მრგვალი კონტური,წებო,სკოჩი,მაკრატელი,ფერადი ფანქრები ან საღებავები,მშრალი ნარჩენები,დიდი ფორმატი სფურცლები(ჯგუჶის მიხედვით),მარკერები.
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
9
როგორ ანაგვიანებს ადამიანი გარემოს
2

მოსწავლეებმა შეძლონ გარემოს დანაგვიანების ზოგიერთი მძიმე სედეგის აღწერა და ადამიანის საზიანო სასარგებლო ქმედებების განსხვავება.
სახელმძღვანელო,საწერ-კალამი,რვეული
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
10
როგორ მოვიქცეთ დანაგვიანებულ გარემოში?(მასწ.წიგნში)
2

მოსწავლეებმა შეძლონ დანაგვიანებული გარემოსთვის გამაფრთხილებები პირობითი ნიშნების შექმნა და უსაფრთხოების ზომების დაცვა.
მასწავლებლის წიგნი,მოსწავლი რვეული(ბარათი1),თაბახის ფურცლები,მაკრატელი,წებო,ფერადი ფანქრები ან ფლომასტერები.
ბუნ.11 მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.




თემატური  გეგმა                                                                                                 
სსიპ აკაკი კივილაძის სახელობის ქალაქ თბილისის № 8 საჯარო სკოლა
 კლასი: III
 საგანი:  ფიზიკური აღზრდა
პედაგოგი : ლალი პაპოშვილი
2018-2019 სასწავლო წელი

 თემა/თემატური ერთეული



სთ

სტანდარტით მისაღწევი შედეგი



ძირითადი აქტივობები და მეთოდები



შეფასების სისტემა



რესურსი

  
შენიშვნა

სიარული

ფეხის ცერებზე;

ქუსლებზე;

ტერფის გარეთა ნაწილით;

ტერფის შიგნითა ნაწილით;
ფეხის ცერებზემუხლების მაღლა აწევით;

მიდგმითი ნაბიჯით;
ნახევარბუქნში.

სამწყობრო ვარჯიშები
ბრუნები ადგილზე;
გადაწყობა ერთ, ორ და სამ რიგად;

სიარული ზიგზაგებით;
დიაგონალზე;

ნაბიჯის სიგრძის ცვალებადობით


1. ვარჯიში
ს.მ-ძირითადი დგომი;
1 - მარჯვენის განფეხი, დოინჯი;
2 - განმკლავი ზენები;
3 - ცერებზე აწევით ზემკლავი;
4- გარერკალებით ქვემკლავი ს.მ.-ში დაბრუნება.
მეთოდური მითითება: შესუნთქვა განმკლავსა და ზემკლავის მდგომარეობაში, ამოსუნთქვა საწყის მდგომარეობაში დაბრუნებისას. ვარჯიში მეორდება 4-ჯერ.
2. ვარჯიში

ს.მ. - ფეხშლით დგომი, დოინჯი;
1- წინზნექი განმკლავი;
2- ზემართი ზემკლავი;
3- უკუზნექი გარეზემკლავი;
4- ს.მ. დაბრუნება. 36

მეთოდური მითითება: ამოსუნთქვა განმკლავისა და გარეზემკლავის მდგომარეობაში, შესუნთქვა ზემართის და საწყის მდგომარეობაში დაბრუნებისას. ვარჯიში მეორდება 4-ჯერ.
3. ვარჯიში

ს.მ. დოინჯი;
1- ვარდნა მარჯვნივ, განმკლავი;
2- ს.მ. დაბრუნება;
3- ვარდნა მარცხნივ;
4- ს.მ. დაბრუნება.
მეთოდური მითითება: ამოსუნთქვა ვარდნის მდგომარეობაში, ჩასუნთქვა საწყის მდგომარეობაში. ვარდნის დროს საწინააღმდეგო ფეხი და მკლავი არ იხრება. ვარჯიში მეორდება 4-ჯერ.
4. ვარჯიში

ს.მ. - ძირითადი დგომი;
1- ბუქნბჯენი;
2- ადგომი წინზნექი;
3- ბუქნბჯენი;
4- ადგომი ს.მ.
მეთოდური მითითება: სუნთქვა თავისუფალი, ვარჯიში მეორდება 4-ჯერ.
5. ვარჯიში

ს.მ. დოინჯი;
1-წახტომით ფეხშლით დგომი, განმკლავი;
2- წახტომით ფეხები ერთად, ზემკლავი;
3-წახტომით ფეხშლით დგომი, განმკლავი;
4- წახტომით ფეხები ერთად, დოინჯი (ს.მ.).
მეთოდური მითითება: სუნთქვა თავისუფალი, წახტომი სრულდება ცერებზე, რბილად. 2-4 ჯერ
6. ვარჯიში

ადგილზე სიარული 20 თვლა.
მითითება: ადგილზე სწრაფი სიარული ტემპის შენელებით.


მოძრავი და სახალისო თამაშები


ასკინკილა


ვინ უფრო ზუსტად



"ალყიდან თავის დაღწევა"


მაქოსებური სირბილი

სირბილი მოკლე დისტანციაზე სხვადასხვა სირთულეების გადალახვით



96


 












      
მიმართულება:
ჯანმრთელობა
 და უსაფრთხოება


ფ.ა.დაწყ.(I).1.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები


2.მიმართულება: მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები





ფ.ა.დაწყ.(I).2.

მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი საბაზისო მოძრაობითი უნარ-ჩვევების წარმოჩენა.



1.       აქტიური მონაწილეობა

ფ.ა.დაწყ.(I).3

მოსწავლემ უნდა
 შეძლოს
მონაწილეობის
მიღება ჯანმრთელობის
 შენარჩუნებისა და
გაკაჟებისათვის
 აუცილებელ
 ელემენტარულ
 ფიზიკურ
აქტივობებში .




ფ.ა.დაწყ.(I).4.

მოსწავლემ უნდა
შეძლოს
 სასიცოცხლოდ
 მნიშვნელოვანი უნარ-
ჩვევების გამოვლენა
 ფიზიკურ
 აქტივობებში
 მონაწილეობის
 საფუძველზე


ფ.ა.დაწყ.(I).5.

მოსწავლემ უნდა შეძლოს
ფიზიკური აქტივობის
დაკავშირება სხეულის
მდგომარეობასთან






მოსწავლემ უნდა შეძლოს მონაწილეობის მიღება ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაკაჟებისათვის აუცილებელ ელემენტარულ ფიზიკურ აქტივობებში


ძირითადი წესები;
სამწყობრო ვარჯიშები;
ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები;

სიარული;

რბენა;

ხტომა;

ტყორცნა;

წინკოტრიალი;

უკუკოტრიალი;

ხელყირა;

კიდში ვარჯიშები;

ჰიგიენა;

უსაფრთხოება.




მოწყობა;

ბრუნები ადგილზე;

გადაწყობა ერთ, ორ და სამრიგად;

სიარული;

ნელი სირბილი


Ø მოსწავლე:
 სამწყობრო ვარჯიშებს;
 ასრულებს ზოგადგანმავითარებელ ვარჯიშებს;

Ø დროს სხვადასხვა მანძილიდან მიზანში ტყორცნის/ახვედრებს ბურთს, გადასცემს ან აწოდებს ადგილზე მდგომ პარტნიორს;

Ø აქტივობისას ერთმანეთს უხამებს სხვადასხვა მოძრაობას, ცვლის სიჩქარესა და მიმართულებას;

Ø თანახმად მოძრაობს სხვადასხვა მიმართულებით, სიჩქარის ცვლით, მარტო და სხვებთან ერთად;
Ø მანძილიდან გამორბენით გადახტება დაბალ სიმაღლეზე, ხოლო დახტომისას იცვლის ადგილს და მიმართულებას;

Ø წონასწორობას ტანვარჯიშულ სკამზე, დვირზე და ასრულებს სხვადასხვა სახის ვარჯიშებს ტანვარჯიშულ კედელზე;

Ø ეკიდება ღერძზე, ტანვარჯიშულ კედელზე და ბაგირზე, ქანაობს, ცვლის ხელს, გადაადგილდება ხელების მონაცვლეობით;

Ø ასრულებს ვარჯიშებს მოქნილობაზე;

Ø  რჩევით, რეგულარულად ასრულებს ჯანმრთელობისათვის აუცილებელ ფიზიკურ ვარჯიშებს;

Ø გავარჯიშებული სხეულის თავისებურებებს (ლამაზი ტანი, ძლიერი კუნთები და სხვ.);

Ø ვარჯიშამდე, ვარჯიშობის დროს და ვარჯიშობის შემდეგ საკუთარ ფიზიკურ მდგომარეობას (სუნთქვა, გულისცემა).



Øჰიგიენის მნიშვნელობას ადამიანის ჯანმრთელობისათვის;

Ø ფიზიკური აქტივობის დადებით გავლენას ადამიანის ჯანმრთელობაზე;

Ø აღწერს, ფიზიკური აქტივობისას როგორ უნდა დაიცვას თავი მსუბუქი ტრავმებისაგან და იცავს უსაფრთხოების წესებს;

Ø ადამიანისათვის ჯანსაღი ცხოვრების წესის უპირატესობას;

Ø ასახელებს ფაქტორებს, რომლებიც გავლენას ახდენს რაციონალური ტანადობის განვითარებაზე (სწორი კვება, ვარჯიში და სხვ.).

ბურთი, ლახტი, კეგლი, ჩოგანი,



Комментариев нет:

Отправить комментарий